انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
بنظر می‌رسد دولت متشکل از اصلاح‌طلبان و افراد نزدیک به جریان اصلاح ‌طلبی این روزها در اجرای برنامه‌ هدفمند خود در قبال هنرمندان و استفاده از آنها در مواقع حساس مثل انتخابات‌ها در اولین رویداد مهم و کمک به لیست حامیان دولت در مجلس با شکست روبرو شده است.

به گزارش تابناک فرهنگی، روال مرسوم این روزها و در نزدیکی انتخابات‌هاهی مختلف این است که جریان اصلاح طلب با  یارکشی از میان هنرمندان سعی می‌کنند با استفاده از محبوبیت آنها این نقطه ضعف خود را پر نمایند.
اما امسال و در سال سوم دوران ریاست جمهوری شبهه اصلاح طلبان بر کشور شرایط تغییر کرده و بجز اندک هنرمندان جریان بدنه، صاحبان هنر نه تنها به حمایت از لیست منتخب دولت برنخواسته‌اند بلکه صدای اعتراضشان در محافل مختلف اعم از جشن‌ها و جشنواره‌ها بلند شده، برخی با صدای بلند زبان به اعتراض گشوده اند و برخی دیگر با پس گرفتن حمایتشان از دولت، مسیرشان را از دولت و وزارت ارشاد جدا کرده اند.
در یکی دوسال اول دولت تدبیر و اعتدال علی جنتی، وزیر محترم وزارت ارشاد در محافل اهالی موسیقی همواره سخن از رفع مشکلات آنها سر داد و رفع مشکل برگزاری کنسرت‌ها را وعده داد اما این اتفاق نیفتاد. حتی در زمان مدیریت پیروز ارجمند آئین نامه و تفاهمنامه‌ای بین اماکن و دفتر موسیقی ارشاد در حال شکل گیری بود که پس از ما‌ه‌ها تلاش و کار آئین نامه تنظیم شده به محاق رفت و خبری از آن نشد.
بنظر می‌رسد ارشاد فعلی نمی‌خواهد یا نمی تواند مشکلات اهالی هنر را حل نماید و تنها با بیان برخی مسایل سعی دارد کم کاری‌ها و اشکالات را برعهده دیگر نهادها بگذارد، قطعا شیوه فرافکنی برای مدت‌زمانی جواب می‌دهد اما پس از مدتی دیگر شعار حمایت از هنر و هنرمند نخ نما می شود و هنرمندان از شما بخاطر سیاسی ‌بازی و عدم رسیدگی به خواسته ‌ها از شما مطالبه خواهند کرد.
سهراب پورناظری پیش از اجرایش در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در سخنانی در حضور نوبخت و جنتی لب به اعتراض محترمانه‌ گشود و گفت: «خوشحالم که امشب با همراهی دوستان هنرمندم به اجرای برنامه می‌پردازم. سه سال پیش به هنگام برگزاری جشن موسیقی ما که دولت تدبیر و امید هم تازه روی کار آمده بود از رییس جمهور محترم خواستم که بیایند و راه را در حوزه موسیقی باز کند اما ظاهرا سه سال است کاری از دستشان برنیامده».
مشکلات خانه موسیقی و تغییر در مدیریت دفتر موسیقی در مدت زمان کوتاه و صدور حکم با تردید و باتاخیر برای مدیر فعلی این دفتر را نیز به مشکل برگزاری کنسرت و عدم تدبیر برای بالندگی و رشد این هنر را نیز به مشکلات این رشته اضافه کنید.
پیش از این نیز از اهالی موسیقی به شیوه کار دولت تدبیر اعتراض کرده بودند. بنظر می‌رسد دولت متشکل از اصلاح طلبان و افراد نزدیک به جریان اصلاح ‌طلبی این روزها در اجرای برنامه‌ هدفمند خود در قبال هنرمندان و استفاده از آنها در مواقع حساس مثل انتخابات‌ها در اولین رویداد مهم و انتخابات مجلس با شکست روبرو شده و هنرمندان صاحب‌نام در عرصه موسیقی اقبالی به دولتی‌ها نشان نمی‌دهند.
منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: