انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
یک نوازنده موسیقی در سبک جَز از کشور ایتالیا که امسال در جشنواره موسیقی فجر اجرایی داشت، گفت: حضورم را در ایران نقطه اتصالی بین شرق، غرب، شمال و جنوب می‌دانم.
به گزارش تابناک فرهنگی، کنسرت «انزو فاواتا» هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی برگزار شد و نام پروژه آن « Tehran story tellers» به معنی «قصه‌گویان تهران» بود. در تمام قطعات این کنسرت، سهیل‌شایسته‌پور - نوازنده ویلن - و ادیب قربانی - نوازنده پیانو - همراه فاواتا ساز زدند. فاواتا نوازنده‌ی کلارینت و ساکسیفون در سبک جَز است.

در این اجرا، قطعه‌ای با نام «Seven valley of love» نیز به معنی «هفت شهر عشق» که تداعی‌گر داستان منطق‌الطیر عطار بود، نواخته شد.

این هنرمند ایتالیایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس مویسقی ایسنا، هدفش را از اجرای این نوع موسیقی چنین توضیح داد: هر آهنگی که ما اجرا می‌کنیم، یک داستان است و من روایتگر آن هستم. من در طول تمام زندگی، با هدف داستان‌گویی به اجرای موسیقی پرداخته‌ام.

انزو فاواتا با بیان این‌که «مسافرت کردن بخشی از زندگی من است» اظهار کرد: به همین علت، زبان موسیقی‌ام پر از کلماتی است که از هر گوشه دنیا، آن را جمع‌آوری کرده‌ایم. حالا من در تهران حضور دارم و هر کسی که اجرای ما را در جشنواره موسیقی فجر، خوب دیده باشد، متوجه می‌شود که بسیاری از المان‌های موسیقی ایرانی را در آن دخیل کرده بودیم. من موسیقی ایرانی را گوش کرده‌ام و اجرای سه‌تارنوازان پیشکسوت ایرانی را بسیار دوست دارم.

او همچنین گفت: بزرگ‌ترین سالنی که من در آن کنسرت برگزار کرده‌ام، پنج‌هزار تماشاگر داشت، اما اگر اجرای من فقط 10 نفر هم مخاطب داشته باشد، برایم فرقی نمی‌کند، زیرا من برای نفسِ موسیقی و مردم، ساز می‌نوازم و در صورت راضی بودن تماشاگران، بهترین اتفاق ممکن برای من روی داده است.

این نوازنده جَز درباره همکاری‌اش با نوازندگان ایرانی، بیان کرد: این دومین حضور من در ایران است؛ برای اولین‌بار ژوئن سال گذشته به ایران آمدم و با سهیل شایسته‌پور و ادیب قربانی اجرایی داشته‌ام. ما یک پروژه خاص را در آن اجرا ساختیم که ایده‌ای شد تا با این تیم به‌عنوان یک تریو ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، «انزو فاواتا» یکی از شناخته‌شده‌ترین نوازندگان جَز در کشور ایتالیاست. او نوازنده‌ای نوگراست و در مسیر کند‌وکاو موسیقایی‌اش همواره فرهنگ‌های مختلف و موسیقی سنتی و مدرن را تلفیق کرده است. او ساکسیفون تنور و سوپرانو، کلارینت باس و ساز‌های بادی قومی را می‌نوازد و از موسیقی الکترونیک به‌شکل ماهرانه‌ای در اجراهای خود استفاده می‌کند
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: