انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی شب گذشته میزبان آخرین اجراهای گروههای موسیقی بود که اردوان کامکار با یادی از پرویز مشکاتیان سنتور نوازی کرد.
یادی از پرویز مشکاتیان در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، اردوان کامکار سنتور نواز برجسته کشورمان شب گذشته در تالار وحدت در حالی به تکنوازی سنتور پرداخت که یک قطعه از این برنامه را به یاد زنده یاد پرویز مشکاتیان اجرا کرد.

اردوان کامکار که به شدت از ناحیه دست چپ خود احساس ناراحتی می کرد ضمن عذرخواهی از حاضران گفت کاری خواهد کرد که حتما از برنامه امشب لذت ببرند. 

اردوان همچنین از برادرش پشنگ کامکار(نوازنده سنتور) که به عنوان اولین معلم سنتور نوازی اش به او بسیار کمک کرده تقدیر و قدردانی کرد.

اردوان کامکار در این کنسرت قطعات «سنتور‌نوازی معاصر ایران» در مایه اصفهان، «به یاد زنده‌یاد پرویز مشکاتیان»، «خروشان» و «حیران» را برای مخاطبانش نواخت. 

*تالار وحدت میزبان پاکستانی ها شد

شب گذشته تالار وحدت میزبان دو گروه از کشور پاکستان بود، به طوری که قبل از اجرای اردوان کامکار ، اکبر خمیسو خان و محمد خان از پاکستان به اجرای موسیقی نواحی پاکستان با ساز مخصوص خود «القوزا» پرداختند.

در سئانس دوم اجراهای تالار وحدت گروه فیض علی فیض با اجرای قطعاتی در مدح خداوند، حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) با استفاده از اشعار شاعران ایرانی و پاکستانی در سبک موسیقی قوالی که عموما کارکرد مذهبی دارند برگزار شد و تماشاگران را با اجرایی بسیار با کیفیت و غافلگیر کننده رو به رو کردند.

به طوری که آخرین شب اجراهای بخش بین الملل سی و یکیمن جشنواره موسیقی فجر با رضایتمندی مخاطبان به کار خود پایان داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: