انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
دیشب در آخرین شب از اجراهای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بابک جهانبخش و گروه سون در سالن میلاد نمایشگاه به صحنه رفتند. حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنسرت سون و همچنین صدابرداری بسیار سطح پایین این سالن از نکات قابل توجه این دو اجرا بود.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی،کنسرت بابک جهانبخش، تقریبا بدون تاخیر و با اجرای قطعه «اکسیژن» آغاز شد و جهانبخش پس از آن گفت: قطعه بعدی تیتراژ فیلم «دو خواهر» است که در سال ٨٧ ساخته شد. 

وی بعد از آن قطعه «مدار بی‌قراری» را اجرا کرد. جهانبخش همچنین قبل از اجرای «بی تو می‌میرم» گفت: امیدوارم تا اینجای برنامه مطابق میل شما پیش رفته باشد. ما سعی کرده‌ایم که انتخاب آهنگ‌ها خوب باشد. این قطعه برای اولین بار در کنسرت اجرا و بعد از آن تنظیم شد و دوست دارم که سالن را با نورهای موبایلتان ستاره باران کنید.

اجرای «صدای عشق» بخش دیگری از این برنامه بود. جهانبخش به این موضوع اشاره کرد که قطعاتی از آلبوم مدار و اکسیژن را ریمیکس کرده‌ایم و با یک تنظیم جدید ارائه دادیم. امیدواریم که دوست داشته باشید.

جهانبخش همچنین قطعه «رویای شیرین» را که در اواسط آن چند بیتی را به پسرش آرتا جهانبخش تقدیم کرده بود به اجرا در آورد و گفت: نوبتی هم باشد نوبت پسرم است.

در این میان از اوایل برنامه حضار یک صدا آهنگ «برف» و «من و بارون» را درخواست می‌کردند که جهانبخش در پاسخ به این در خواست ها گفت: قبل از اجرای من و بارون جای رضا صادقی را خالی می‌کنیم؛ چون نقش بزرگی در خاطره‌ساز شدن این آهنگ داشت. او در حال حاضر در تور کنسرت‌هایش در آمریکا به سر می‌برد که برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

جهانبخش همین قطعه را به «مرحوم مرتضی پاشایی» تقدیم کرد و یادآور شد که او همیشه با صدای ماندگارش در میان ما حضور دارد.

وی در ادامه قبل از اجرای قطعه«چی‌شده» توضیح داد: آن روزها فکرش را هم نمی‌کردم که برای این آهنگ اتفاق‌های به این خوبی بیفتد. همکاران عزیز ارشاد به خاطر دارند که من برای دریافت مجوز آن چقدر تلاش کردم اما حالا خوشحالم که در کنار شما هستم.

قطعات«منو نگاه کن»، «مثل همه» و «به کسی چه» از دیگر آثار عاشقانه این خواننده بود که اجرا شد.

در پایان اجرای «برف» که با استقبال زیاد هوادارنش روبرو شد، جهانبخش در میان صحبت‌هایش از انتشار آلبوم جدید خود در سال آینده خبر داد و هوادارانش را غافلگیر کرد.

او در لا‌به‌لای اجرای قطعات خود اعضای گروه را معرفی کرد که این افراد، انوشیروان تقوی(کیبورد)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک)، نیما امیری (درامز)، بابک ریاحی (سرپرست گروه و بیسیس)، بهنام حکیم (بوزوکی و گیتار اسپانیش)، مهران فرشباف (پرکاشن) و رضا تاجبخش (رهبر ارکستر و پیانو) بودند.

هیاهوی مخاطبان برای دوست دارم

پس از کنسرت جهانبخش، گروه سون در سئانس بعدی به صحنه رفت. کنسرت این گروه که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد با نیم ساعت تاخیر آغاز شد. همچنین مهمان ویژه این گروه علی مراد خانی(معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی) بود که سمت وی توسط یکی از خوانندگان گروه، اشتباه اعلام شد. 

کنسرت با اجرای ترانه «من بی تو می میرم» آغاز شد و امیر و آرش قنادی و کیارش پوزشی سه عضو اصلی گروه «هفت» با لباس های یک شکل به صحنه آمدند. اجرای ترانه «باور» دومین آهنگی بود که شب گذشته گروه «هفت» اجرا کردند. اجرای ترانه «خواهش» همراه با پخش ویدیوی این ترانه نیز سومین آهنگی بود که توسط گروه اجرا و با استقبال مخاطبان نیز روبرو شد.

اجرای آهنگ «ادعا» چهارمین ترانه گروه «هفت» بود که بعد از آن کیارش پوزشی در سخنانی کوتاه بیان کرد: می خواهم از همه شما خواهش کنم برای ابراز عشق و لطف کردن به هم از هر فرصتی استفاده کنید چون شاید در آینده دیگر فرصتی برای ابراز عشق نباشد.

بعد از گفتن این کلمات پوزشی بیت اول ترانه «نرو خواهش می کنم» را با این مضمون «نرو خواهش می کنم فقط یک لحظه صبر کن که هنوز حرف ناگفته واسه تو خیلی دارم» خواند که با تشویق حاضران در سالن همراه شد و بعد از آن گروه «هفت» این ترانه را با همراهی مخاطبان خواندند.

بعد از اجرای این ترانه آرش قنادی سرپرست گروه «هفت» از تاخیری که در اجرای کنسرت به وجود آمده بود عذرخواهی کرد و مخاطبان را به شنیدن ترانه «فقط به تو فکر می کنم» که جزو ترانه های محبوب این گروه است، دعوت کرد.

بعد از اجرای این ترانه امیر قنادی عضو دیگر این گروه با اشاره به اینکه قرار است یکی از ترانه های جدید گروه «هفت» که در دو آلبوم قبلی آنها وجود ندارد و تا به حال تنها در کنسرت هایشان آن را اجرا کرده اند، خوانده شود از تماشاگران خواست از روی متن ترانه که روی ال سی دی نقش می بندد آنها را همراهی کنند. این ترانه که «من عاشقت می شم» نام داشت با همخوانی مخاطبان انرژی بیشتری به کنسرت داد. در اجرای این ترانه به اصطلاح یخ کنسرت باز شد و مخاطبان با شور و علاقه بیشتری به تشویق هنرمندان این گروه پرداختند.

ترانه «بوی عید» قطعه بعدی بود که قبل از اجرای آن آرش قنادی عنوان کرد: ما ترانه ای برای عید ساخته ایم و فکر نمی کنم حالا حالاها بتوانیم آهنگ دیگری برای عید بسازیم به همین جهت دوست داریم در آستانه نوروز این آهنگ را با همراهی شما اجرا کنیم.

نهمین ترانه اجرا شده کنسرت شب گذشته آهنگ «یه راهی پپیش روم بزار» بود. بعد از آن آرش قنادی با اشاره به اینکه قرار است ترانه خاطره انگیزی را که این گروه کارشان را با خواندن آن شروع کردند، بخواند از همه مخاطبان درخواست کرد که نور فلش موبایل هایشان را روشن کنند تا هنگام اجرای آهنگ «ستاره» سالن میلاد ستاره باران شود.

اجرای جدیدترین ترانه گروه «هفت» با نام «اولین عشق» بخش دیگر اجرای کنسرت شب گذشته بود که با پخش نماهنگ این ترانه همراه شد .

اجرای ترانه «واست می میرم» سالن میلاد را به اوج هیجان خود رساند و حضار در سالن با دست های افراشته و نور فلش هایشان با اعضا گروه همخوانی کردند. پایان بخش کنسرت شب گذشته نیز اجرای ترانه «دوست دارم» یکی از محبوب ترین آهنگ های این گروه موسیقی بود که در طول کنسرت تقاضاهای بسیاری برای خواندن آن وجود داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: