انتشار: ۱۱:۵۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
اجرای کنسرت بزرگ «ناگفته» اثری از حافظ ناظری به همراه اجرای استاد شهرام ناظری درحالی شب گذشته در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد که حافظ پدر را غافلگیر کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، پنجشنبه شب گذشته کنسرت بزرگ «ناگفته» اثری از حافظ ناظری به همراه اجرای  استادشهرام ناظری در تالار شهیدان نژادفلاح کرج در میان استقبال پرشور علاقه مندان به موسیقی سنتی کشور برگزار شد.

استاد شهرام ناظری سخنان خود را با این بیت شعر «سلامی چو بوی خوش آشنایی/بدان مردم دیده روشنایی» آغاز کرد و با ابراز خوشحالی از اینکه در جمع مردم هنردوست کرج است به معرفی آثاری پرداخت که اجرا شد و ترکیبی از موسیقی کلاسیک و سنتی بود.

استاد ناظری در ادامه گفت: مایه خوشحالی است که فرصتی دست داد تا بار دیگر در کرج برای علاقه مندان به موسیقی این مرز و بوم اجرایی داشته باشیم و امیداریم در فرصت های بعدی با شرایط بهتری در خدمت مردم خوب سرزمینمان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه عشق به وطن و مردم باعث شده که بسیاری از مشکلات را تحمل کند، گفت: پیشنهادات بسیاری برای اجرا و زندگی در آمریکا و اروپا دارم ولی عشق به وطن و مردم باعث شده با وجود مشکلات فراوانِ بر سر راه هنر به ویژه هنر موسیقی در کشور بمانم.

پس از سخنان ناظری که با تشویق بی امان حاضران همراه شد فصل نخست آلبوم ناگفته با نام «آفرینش» با قطعه نوازی های «صلح اتمی» و «ساز و آواز» ادامه پیدا کرد.

غزل «مرا می بینی و هر دم زیادت می کنی دردم» با ملودی شهرام ناظری و تنظیم حافظ ناظری برای حاضران اجرا شد در ادامه هم غزلی از مولانا جلال الدین بلخی به نام «نهان مکن» که همراه با تِم طنز تلخ اجتماعی است توسط استاد شهرام ناظری اجرا شد.

غزل مولانا جلال الدین بلخی به نام « دوش چه خورده ای دلا، راست بگو نهان مکن/چون خموشان بی گنه روی بر آسمان مکن/باده خاص خورده ای، نقل خلاص خورده ای/بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن» با ملودی شهرام ناظری و تنظیم حافظ ناظری با استقبال مردم همراه بود.

استاد ناظری در خصوص این غزل مولانا گفت: مولانا در این غزل به زبان طنز نکاتی عارفانه و اجتماعی را بیان می کند. در حقیقت می خواهد بگوید پنهان کاری، دورویی و ریاکاری ناپسند است. در این قطعه مولانا بزرگترین پیام روزگار یعنی راستگویی را به ما گوشزد می کند چرا که پنهان کاری برای اجتماع مخرب است و مصرع «بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن» بخش طنز تلخی است که حکایت از عدم راستگویی برخی از انسان ها دارد.

پس از اجرای مثنوی خوانی پدر و پسر که مورد توجه ویژه حاضران قرار گرفت، حافظ ناظری با تشکر از حضور مردم گفت: سعادتی است که در جمع مردم خوب و هنردوست کرج هستیم مردم سرزمینمان همیشه حامیان خوبی برای موسقی بوده و هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور قدر هنر و هنرمند به خوبی دانسته نمی شود، حمایت مردم را غنیمتی ارزشمند دانست و گفت: عشق و انرژی مردم ما را برای حضور دلگرم تر می کند چرا که مردم در این شراط سخت هیچگاه ما را تنها نگذاشته اند.

حافظ ناظری تاکید کرد: اجرای کنسرت ناگفته که برنامه ای متفاوت است نیاز به آرامش و سالن آکوستیک دارد ولی متاسفانه در کشور سالن آکوستیک برای اجرای موسیقی سنتی و کلاسیک وجود ندارد.

شهرام ناظری در تأیید سخنان حافظ، گفت: شاید این سالن ها برای موسقی های «جینگلو جینگلو» مناسب باشد ولی برای اجرای موسیقی سنتی مناسب نیست مسئولان فرهنگی کشور علاقه مردم به موسیقی سنتی سرزمینمان را می بینند پس این مسئله را درک کنند که استفاده از تجهیزات و سالن های مجهز حق مردم است.

اما دیشب اجرای کنسرت ناگفته در کرج مصادف بود با تولد ۶۶ سالگی استاد شهرام ناظری که حافظ با دسته ای از گل های نرگس و نواختن موزیک تولدت مبارک پدر را غافلگیر کرد و حاضران برای دقایقی از جای خود برخاستند و برای استاد کف زده و آرزوی سلامتی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دور دوم تور کنسرت‌ «ناگفته» ساخته حافظ ناظری هشتم بهمن از شهر رشت شروع شد و بعد از اجرا در شهر ساری با برگزاری کنسرت در شهر کرمان ادامه پیدا کرد.

در این کنسرت برخی کارهای خاطره‌انگیز استاد ناظری با تنظیم جدید به مخاطبان ارائه شد و پدرام فریوسفی ویولن، بابک غسالی نوازندگی عود، امین غفاری ویولا، شهریار نظری دف/بم باژ، فرهاد صفری زروان/کارنگ نوازندگان کنسرت «ناگفته» در شهر کرج به همراه گروه کُر بودند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: