انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
همزمان با جشنواره موسیقی فجر، نوای موسیقی آیینی از گوشه‌ی دیگر شهر درحالی به گوش می‌رسد که برای شنیدن آن لازم نیست بهایی پرداخت شود.
به گزارش تابناک فرهنگی، نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران با اختصاص بخش ویژه‌ای به "خانه ایرانی"، هر روز میزبان گروه‌های موسیقی آیینی و نواحی از سراسر کشور است که عروسی‌ها و جشن‌های محلی را به نمایش می‌گذارند.

حضور در این کنسرت‌های نمایشگاهی بدون تهیه بلیت امکان‌پذیر است، البته نمایشگاه بین‌المللی تهران که این روزها محل برپایی کنسرت‌های پاپ جشنواره موسیقی فجر است، از خیر گرفتن ورودیه نگذشته است.

روز گذشته (سه‌شنبه) که همزمان با افتتاح این نمایشگاه بود، سالن 38 که به استان‌ها اختصاص دارد تا جاذبه‌های بومی و گردشگری‌شان را معرفی کنند، با نوایی از موسیقی اقوام استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، بوشهر و گیلان همراه بود.

در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که تا روز جمعه - 30 بهمن‌ماه - ادامه دارد، گروه‌هایی از استان‌های کرمان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی،‌ گلستان، بوشهر،‌ ایلام، کرمان، کردستان، ‌چهارمحال و بختیاری، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، خوزستان، کرمانشاه، البرز، فارس و آذربایجان شرقی به اجرای موسیقی و رقص‌های محلی خواهند پرداخت.

هر روز هشت گروه بین ساعت 10:30 تا 18 در خانه ایرانیِ نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، به اجرای موسیقی نواحی و آیینی می‌پردازند. بیشتر گروه‌ها درحالی که لباس اقوام خود را به تن دارند، از آلات موسیقی محلی برای اجرای برنامه بهره می‌برند، اما گروه‌های محلی هم هستند که ابزار سنتی خود را کنار گذاشته‌ و به آلات برقی روی آورده‌اند.

در روز افتتاحیه «ودود مؤذن‌زاده» موسیقی محلی آذربایجان را با کیبورد و گیتار الکتریک اجرا کرد، در حالیکه سالن 38 برای به صدا درآمدن این ابزارآلات موسیقی مناسب نبود و صدای پرحجمی فضای سالن را فرا گرفته بود که اجازه نمی‌داد نوای خواننده به خوبی به گوش برسد.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران تا روز جمعه 30 بهمن‌ماه، از ساعت 10 تا 18 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: