انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
گزارش تابناک از آخرین روز اجراهای راک جشنواره

از دگردیسی رمضانی تا دستان در حنا مانده شهریار مسرور

دیشب آخرین گروههای موسیقی راک در فرهنگسرای ارسباران به صحنه رفتند.گروه تند در شب گذشته مجوز اجرا نگرفت و به جای آن ماکان اشکوری و امیر صارمی به صحنه آمدند.همچنین گروه شهریار مسرور دستش را در حنا گذاشتند و این خواننده بلوز در 5 ساعت یک گروه دیگر جمع و جور کرد و به جشنواره آمد.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ، گروه  موسیقی دگردیس اولین اجرای دیشب را  به موقع آغاز کرد. موسس و خواننده این گروه فرشاد رمضانی است او از کودکی پیانو و از پانزده سالگی درامز نواخته است. او خود را نسل دومی در زمینه راک می داند و اولین کار پاپ راک خود را با گروه رودکی انجام داده است.

گروه دگردیس در این اجرا قطعاتی چون آفتاب می شود، بعدها،بانوی برفی، خاکستر نما،ترانه عاشقانه نیست،آن روزها،شاسوها،روی خاک و دگریسی را اجرا کرد و با استقبال خوبی مواجه شد.

در این گروه علاوه بر فرشاد رمضانی (خواننده ، گیتار باس) نوازندگان دیگری چون بصیر فقیه نصیری( پیانو ، کیبورد)،سهیل فقیه نصیری(  گیتار)، آرش احمدی( گیتار)، سیاوش امامی( گیتار کیبورد)،امیر علی طاهری( درامز)، فرشاد رضایی (گیتار باس) حضور داشتند و با تکنوازی های قابل قبولشان دل مخاطبان سالن را نیز به دست آوردند.

پیشتر فرشاد رمضانی درباره این اجرا به خبرنگار تابناک گفته بود: اعضای این گروه‌ها پیرو و دنباله‌روی «صنعت پرفروش موسیقی» نیستند. طرفدار ارائه‌ آثار خلاقانه هستند و نه تولید کننده‌ موسیقی‌هایی که مصرف روزانه دارند و در سوپرمارکت‌ها کنار سیگار و تخم‌مرغ و پفک نمکی به فروش می‌رسد.

اگر صدا و سیما موسیقی تبلیغ می کرد چه می شد؟!

قرار بود شب گذشته گروه تندر پس از گروه دگردیس اجرا داشته باشد منتهی به دلیل نگرفتن مجوز تا آخرین لحظه نتوانست در این جشنواره حضور یابد و به جای او ماکان اشکوری به صحنه آمد که به دلیل لغو برنامه گروه تندر، حضور جمعیت کمتری را تجربه کرد. 

در ساعت 21 گروه نیز موسیقی بمرانی اجرا داشت که با حضور کیارش عمرانی(گیتار بیس) آرش عمرانی( پیانو و آکاردیون)بهزاد عمرانی( خواننده و گیتار)جهانیار قربانی( گیتارالکترونیک) مانی مزکی( ترومپت و سازدهنی) آیتین یغماییان( درامز) به روی صحنه رفت و در ادامه هوتن شکیبا به عنوان خواننده مهمان هم به بمرانی ها اضافه شد. 

گروه بمرانی در سال 87 با خوانندگی بهزاد عمرانی آغاز به کار کرد که اواسم مستعار بمرانی را برای خود انتخاب کرده بود. این گروه به سرپرستی بهزاد عمرانی تجربه همکاری با صدا و سیما را داشتند. آنها با برنامه خندوانه از شبکه نسیم هم همکاری داشتند. سالن مملو از جمعیت بود و مردم منتظر اجرای بمرانی و شهریار مسروربودند. آنها چهره های شناخته شده ای بودند که مخاطبان خاص خود را با سالن کشانده بودند .

بمرانی ها در این اجرا قطعاتی چون چراغا که خاموش شه، غصه خورک،خورشید دزد،سیرک،بندر تهران،ایشالا،روزهای خوب کودکی،پیاده رئی،ژوزی و  تا کِی را اجرا کردند.

5 ساعت وقت برای اجرا در جشنواره!

شهریار مسرور و گروهش در حالی وارد سالن شدندکه مسرور اعلام کرد گروهش به دلایلی که گفتنی نیست از ادامه همکاری با او سر باز زده اند و این گروه جدیدی که در کنارش هستند محصول چند ساعت اخیر برای تمرینن هستند. او اعضای گروه جدیدش را معرفی نکرد و به اجرای پنج قطعه پرداخت.

مسرور همچنین عنوان کرد در پنج ساعت فقط همین کارها را برای اجرا آماده کرده بودند. او قطعه «تهران » خود را نیز اجرا کرد که در لیست معرفی جشنواره نبود.

شهریار مسرور جزو اولین خوانندگی است که در سبک بلوز در ایران می خواند. او دو آلبوم دارد که یکی موسیقی متن فیلم «بهشت از آن تو» اثر علیرضا داوود نژاد و دیگر آلبوم «گاهی وقتا» است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: