انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
طهمورس پورناظری آهنگساز و نوزانده نسبت به برخی اتفاقات و حواشی پیش‌ آمده در شب اجرای افتتاحیه سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر توسط ارکستر سمفونیک تهران واکنش نشان داد.
به گزارش تابناک فرهنگی، اجرای افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر قرار بود تا توسط ارکستر سمفونیک تهران ساعت 21 چهارشنبه 21 بهمن ماه در تالار وحدت روی صحنه برود. اما مخاطبان این اجرا شاهد تاخیر چهل دقیقه ای در آغاز این مراسم بودند. در ابتدا گفته شد که قرار بوده تا لوگو جشنواره به همراه جزییاتی دیگر از جشنواره سی و یکم در این کنسرت پخش شود که این اقدام ستاد برگزاری با ممانعت علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران مواجه می‌شود. به همین خاطر در روند برگزاری مراسم، اختلال ایجاد شده و باعث تاخیر 40 دقیقه ای در برگزاری این کنسرت می‌شود.

اما علی رهبری طی تماس با خبرنگار فارس این موضوع را به طور کلی رد کرد و گفت: «گفته شده که بنده اجازه پخش لوگو جشنواره موسیقی فجر را نداده ام. اصلا این موضوع صحت ندارد. ه من گفتند که پیام ویدئویی حسین علیزاده نباید در کنسرت پخش شود. من هم پاسخ دادم که اگر قرار نیست ویدئوی علیزاده پخش شود، من هم رهبری نمی‌کنم.»

بعد از انتشار این مصاحبه در خبرگزاری فارس ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر نسبت به اظهارات علی رهبری درباره اجرای «نینوا» حسین علیزاده در جشنواره، واکنش نشان داد و رهبر ارکستر سمفونیک تهران را به صداقت در گفتار دعوت کرد و این اطلاعیه را منتشر کرد: « اجرای ارکستر سمفونیک تهران شامگاه 21 بهمن ماه با اجرای اثر ماندگار حسین علیزاده (نی‌نوا) آغاز و با پیامی از این هنرمند بزرگ همراه شد که مایه افتخار جشنواره سی و یکم بود. این اجرا با دقایقی تاخیر آغاز شد و دلیل آن این بود که علی رهبری در موعد مقرر برای ساندچک در سالن حضور پیدا نکرد و بنا به دلایل نامعلوم اجازه پخش ویدئو مپینگ که دکور جشنواره محسوب میشود را نداد این در حالی است که ایشان در مصاحبه‌ای اعلام کردند جشنواره موسیقی فجر اجازه پخش پیام حسین علیزاده را نداده است. برخورد واجب می‌دانیم تا اعلام کنیم که ارسال پیام از سوی این هنرمند بزرگ برای اجرایی در قالب جشنواره، افتخاری برای جشنواره سی و یکم محسوب می‌شود و از این رو آقای علی رهبری را به صداقت در گفتار دعوت می‌کنیم.»

حال طهمورس پورناظری طی متنی کوتاه در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته است: «درپی گفته‌های خالی از حقیقت که پیرامون پیام تصویری استاد حسین علیزاده برای اجرای نینوا توسط ارکستر سموفنیک،‌ به من نسبت داده شده. برآن شدم تا از مراجع قضایی و قانونی اقدام کنم. و امروز که حقیقت ماجرا را به نازنینم علی بوستان گفتم، ساعاتی بعد، پیام سرشار از مهر حسین علیزاده دلگرمم کرد. باشد که خداوند این سرزمین را از خشکسالی،‌دروغ و دوشمن حفظ کند.»

منبع: فارس
 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: