انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
گزارش تابناک از اولین اجراهای بخش موسیقی تلفیقی جشنواره

برش هایی از خود زندگی در موسیقی «اوان و دال»

اولین اجرای گروه های موسیقی تلفیقی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر عصر روز گذشته(جمعه 23 بهمن)در فرهنگسرای ارسباران با یک ساعت تاخیر آغاز شد.
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، سئانس اول اجراهای این فرهنگسرا دو اجرایی بود که در بخش اول گروه موسیقی اوان به صحنه رفت.

علیرضا برزگر(سنتور)، دانیال جلالی ( ساکسیفون)، حمید نعیمی (گیتار الکتریک)، مهرداد مهدی (آکاردئون)، میلاد مرادی (کمانچه)، رشاد شالپوش (عود و دیوان)، آرش ضرابی (کنترباس)، برزو بهرامی (پرکاشن) و فرید فرزیان پور (درامز) نوازنده های گروه اوان هستند که دیروز به صحنه رفتند و برای مخاطبان خود برنامه اجرا کردند.

اما گروه موسیقی اَوان در آذر  پارسال با هدف پرداختن به دغدغه ها و رویکردهای اجتماعی و هنری تشکیل شد و برای رسیدن به این هدف، فرم تلفیق یا فیوژن را برگزید. اساس فیوژن بر پایه ی ترکیب سبکها و فضاهای ملودیک و هارمونیک بوده است تا امکان کشف زبان جدیدی برای گفتگو بین فرهنگ های مختلف با در هم شکستن مرزهای جغرافیایی پدید آید.

«اَوان» در کنسرت خود برش‌هایی از زندگی را به مخاطبانش ارائه  کرد، برش‌هایی که از دل اتفاقات جامعه و محیط ما بیرون آمده و در قالب موسیقی ارائه شده‌اند.

صدا برداری ضعیف در فرهنگسرای ارسباران یکی از نکات مشهود این اجرا بود؛به گونه ای که جدا از صداهای گوش خراش میکروفون ها ،نوازنده های در حین اجرا خطاب به مسئول صدا خواستار تنظیم صدای ساز خود می شدند.

همچنین مساحت سن فرهنگسرای ارسباران برای تعداد نوازنده های این گروه و همچنین سازهای آنها بسیار کم بود و شاید بهتر بود این گروه در جای دیگری چون فرهنگسرای نیاوران که سن بزرگتری داشت کنسرت می داد.

در بخش دوم گروه موسیقی دال به صحنه آمد. امین هدایتی(خواننده)، شایان شکرابی(نوازنده پیانو)، آرش آذر(نوازنده بالابان و دودوک)، یزدان بهمنی و میلاد سعدی (نوازندگان سازهای کوبه‌ای)، آرین کشیشی(نوازنده گیتار بیس و کنترباس)، سالارغفاربجویی (نوازنده ویلنسل و غزل مهدوی (ترانه سرا) اعضای این گروه هستند.

«دال» در این اجرا قطعاتی چون شعری که زندگیست، گذر اردیبهشت،شکوفه های زیتون، طعم شیرین خیال، هفت شهر ، قصه، آوازم را می رقصیدی، لحظه ها را انتظارم و  آن و بوم را اجرا کرد.

«دال» با رویکرد امروزی و با سبک تلفیقی در اسفندماه 1392 شکل گرفت و اولین قطعۀ خود را در ابتدای فروردین 93 با نام «آوازم را می‌رقصیدی» در فضای مجازی منتشر کرد.

این گروه اولین فعالیت رسمی خود را با موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی آغاز کرد که به نوعی ورود این گروه به فضای رسمی موسیقی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: