انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
آلبوم ˝ساعت شنی˝ تابستان سال آینده با دکلمه نسرین مقانلو و صدای اهورا احمدی روانه بازار موسیقی خواهد شد.
به گزارش تابناک فرهنگی،  آلبوم "ساعت شنی" اولین تجربه مقانلو در عرصه موسیقی است. این آلبوم قرار است تابستان سال آینده با صدای اهورا احمدی خواننده جوان وارد بازار شود. در حقیقت این آلبوم تولدی برای خواننده و برای مقانلو محسوب می‌شود چرا که هر دو اولین تجربه خود را محک می‌زنند.

به این بهانه با این دو هنرمند گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

چگونه شد که نسرین مقانلو بازیگر، وارد حرفه موسیقی و دکلمه شده است؟

نسرین مقانلو: سال‌ها بود که بچه‌های موسیقی به من می‌گفتند که چرا دکلمه نمی‌کنم. تقریباً دو سال پیش این کار را شروع کردم. اولین کاری که من دکلمه کرده‌ام، قطعه‌ای تقدیمی به مرحومه عسل بدیعی بود. پس از آن هم به همراه گروه "بچه‌های ایران" قطعه‌ای با نام "بمب و عروسک" برای بچه‌های غزه و سپس قطعه "نوروز" را دکلمه کردم. در حال حاضر نیز برای دکلمه آلبوم "ساعت شنی" در خدمت آقای اهورا احمدی هستم.

نحوه آشنایی شما با آقای احمدی و شروع همکاری‌تان چگونه بود؟

نسرین مقانلو: در سال 1386 سریال "ساعت شنی" با کارگردانی آقای بهرام بهرامیان در تلویزیون به روی آنتن می‌رفت، در آن زمان آقای احمدی سر لوکیشن سریال آمدند و آقای بهرامیان از ایشان درخواست کردند که برای سریال قطعه‌ای بسازند. آقای احمدی آن قطعه را ساختند، اما به هر دلیلی در آن زمان پخش نشد. پس از آن گویا آقای احمدی به فکر ساخت آلبومی با نام "ساعت شنی" افتاده‌اند که اسم این آلبوم دقیقاً از روی سریال برداشته شده است. از آن پس ایشان هشت سال است که روی آلبوم "ساعت شنی" زحمت می‌کشند. من خیلی خوشحال هستم که آقای احمدی این اسم را برای آلبوم انتخاب کرده‌اند چون شعر این آهنگ واقعاً خیلی زیباست. من آقای احمدی را از همان سال 1386 می‌شناسم که بعدها ایشان با من تماس گرفتند و گفتند که مایل هستند با من همکاری کنند تا من دکلمه این کار را برایشان بخوانم و من هم پیشنهاد همکاری ایشان را با کمال میل پذیرفتم. انشا الله که حتماً کار خوبی خواهد شد و مردم عزیزم لذت خواهند برد.

رسانه‌های مختلف نام خواننده آلبوم را امیر احمدی اعلام کرده‌اند. پس آن خبر صحت ندارد؟

نسرین مقانلو: بله. آن خبر کاملاً اشتباه است. من برای اولین بار است که در مورد این آلبوم مصاحبه می‌کنم و قبلاً هیچ‌گاه اعلام نکرده‌ام که نام خواننده اصلی آلبوم آقای امیر احمدی باشد. آلبوم "ساعت شنی" تماماً کار آقای اهورا احمدی است و تنها در همان یک قطعه "ساعت شنی" که نام آلبوم هم از آن برداشته شده است، آقای امیر احمدی با برادرشان آقای اهورا احمدی همخوانی کرده‌اند و من آن اثر را دکلمه کرده‌ام. باقی قطعات را آقای اهورا احمدی خوانده‌اند.

شما در این آلبوم چند قطعه را دکلمه کرده‌اید؟

نسرین مقانلو: فعلاً که چهار قطعه است، شاید انشا الله بتوانیم برای قطعه پنجم هم همکاری کنیم.

فعالیت‌تان در عرصه موسیقی و به‌خصوص دکلمه ادامه پیدا خواهد کرد؟

نسرین مقانلو: بله. سعی دارم اگر ممکن شود در آینده یک آلبوم شخصی با صدای خودم دکلمه کنم.

برخی از بانوانِ بازیگر مانند هنگامه قاضیانی کنسرت هم گذاشتند. شما همچنین ایده‌ای ندارید؟

نسرین مقانلو: خیر. فعلاً به خواندن و کنسرت گذاشتن برای بانوان فکر نمی‌کنم. در حال حاضر تمرکز من بیشتر بر روی بازیگری و کار دکلمه است.

 "ساعت شنی" تابستان می‌آید

 
اهورا احمدی خواننده جوان این آلبوم می‌گوید نسرین مقانلو هنرمندی بسیار مردمدار، محبوب و دوست‌داشتنی است و صدای او بسیار زیبا و پراحساس است.

شروع فعالیت شما در موسیقی به چه زمانی برمی‌گردد؟

اهورا احمدی: من در اوایل دهه 80، سابقه اجرا و انتشار چند قطعه را داشته‌ام. البته از ابتدا قرار نبود یک آلبوم جمع‌آوری کنم. در ابتدا من قطعه‌ای به نام "خبردارم" منتشر کردم که بسیار مورد استقبال دوستانم قرار گرفت. البته قبل‌تر از آن با مرحوم ناصر عبداللهی نیز اجرایی برای ایتام در شهرری داشته‌ام. آن زمان حدوداً یک سال بود که با ایشان دوستی داشتم که متأسفانه ایشان فوت کردند. در هر صورت پس از انتشار قطعه "خبردارم"، دوستانم اصرار داشتند که یک آلبوم موسیقی جمع‌آوری کنم. در سال 1386 من در قسمت اول سریال "ساعت شنی" دقایقی را بازی کردم و پس از آن با صحبتی که با آقای بهرامیان کارگردان سریال داشتم، قرار بر این شد که یک قطعه برای این سریال بخوانم. من پیشنهاد ایشان را پذیرفتم و ترانه‌ای از آقای رامتین خراسانی را خواندم که به دلایلی این قطعه بر روی سریال "ساعت شنی" پخش نشد. پس از آن بنده تصمیم گرفتم که آلبوم اولم را جمع‌آوری کنم و در نهایت آن قطعه سریال "ساعت شنی" را هم در آن قرار دادم که چندی پیش نام آلبوم را هم برگرفته از نام آن قطعه، "ساعت شنی" گذاشتم. این را هم بگویم که اخیراً نیز قطعه‌ای در رابطه با محیط‌زیست برای برنامه "سه شو" در شبکه سه خوانده‌ام.

تقریباً حدود هشت سال است که بر روی آلبوم "ساعت شنی" متمرکز هستید، دلیل طول کشیدن این پروژه چیست؟

ا هورا احمدی:شعر برای من خیلی مهم است. اشعار بسیار متعددی برای من فرستاده شد که از این سیل عظیم اشعار، حدوداً 15 قطعه آن را انتخاب کردم. به طور کلی روی موسیقی و مخصوصاً شعر خیلی حساس هستم. آلبومم که منتشر شود، متوجه خواهید شد که چرا روی حساسیتم بر شعر تأکید کرده‌ام. در هر صورت پس از ساخت قطعات، آلبوم را برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد فرستادیم که خدا را شکر هم‌اکنون مجوز آن را هم اخذ کرده‌ایم.

آلبومتان چند قطعه دارد و با چه افرادی همکاری کرده‌اید؟

اهورا احمدی: آلبوم "ساعت شنی" به تهیه‌کنندگی آقای میثم علی محمدی 10 یا 11 قطعه خواهد داشت. ترانه‌های این آلبوم از رامتین خراسانی، رهادخت فتحی، جبرئیل شاه‌محمدی (با تخلص: شاهی)، سعید رشنو و شهریار مدبریان است. تمامی ملودی‌های آلبوم به‌جز قطعاتی از فرشید ادهمی و امیر احمدی، ساخته‌ی خودم هستند و در زمینه تنظیم نیز با امیرحسین کاشانیان، سعید شمس، محمد سبزی و پدرام آزاد همکاری کرده‌ام. تمامی قطعات آلبوم را خودم اجرا کرده‌ام و چهار قطعه را، خانم نسرین مقانلو دکلمه کرده‌اند. خانم غزل راد به عنوان خواننده همخوان در آلبوم حضور دارند و همچنین قطعه "ساعت شنی" را به همراه امیر احمدی به صورت دوصدایی خوانده‌ایم. این قطعه را چون در سال 1386 دوصدایی خوانده بودیم، سعی کردم به همان شکل منتشرش کنیم.

زمان انتشار آلبوم مشخص شده است؟

 اهورا احمدی:بله. آلبوم در اوایل تابستان سال آینده منتشر خواهد شد و در تیرماه اولین کنسرتمان را برگزار خواهیم کرد.

پس فعالیت‌تان در عرصه موسیقی جدی خواهد بود؟

اهورا احمدی: بله قطعاً. خیلی رو به جلو حرکت کرده‌ایم و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

چرا نسرین مقانلو را برای دکلمه در آلبومتان انتخاب کردید؟

اهورا احمدی: آشنایی من با خانم مقانلو به چندین سال پیش و به همان سریال "ساعت شنی" برمی‌گردد. خانم مقانلو هنرمندی بسیار مردمدار، محبوب و دوست‌داشتنی هستند. صدای ایشان هم بسیار زیبا و پراحساس است. من بر روی صدای شخصی که در آلبومم دکلمه می‌کند بسیار حساس بودم و به همین خاطر پیشنهاد همکاری‌ام را به خانم مقانلو ارائه دادم. توانایی ایشان در دکلمه کردن بسیار بالاست به حدی که چندی با دکلمه ایشان، تمام دوستان حاضر در استودیو گریه می‌کردند. خانم مقانلو چهار قطعه در آلبوم ساعت شنی دکلمه کرده‌اند. یک قطعه از قطعاتی که ایشان دکلمه کرده‌اند، شعرش جدا از سایر اشعار آلبوم بوده اما در سه قطعه دیگر ایشان همان اشعاری که در آلبوم خوانده می‌شود را اجرا می‌کنند.
منبع: هنرآنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: