انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه مشکلی که باعث حذف سالار عقیلی از جشنواره موسیقی فجر بود رفع شد، گفت: این هنرمند به جشنواره بازگشت.
به گزارش تابناک فرهنگی، علی مرادخانی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شوق و استعداد هنری بسیار خوب جوانان زنجانی، اظهار کرد: در برنامه کاری وزارت ارشاد برای استان‌ها کار ملی تعریف شده است تا استعداد و توانایی‌ها بالقوه شود تا از سراسر کشور تئاتر طنز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یک پیشنهادی که برای استان زنجان مطرح‌شده برگزاری تئاتر طنز است که اگر زنجان آمادگی را داشته باشد، برنامه مربوطه اجرایی خواهد شد.

بنیاد تعزیه در حال فعال شدن است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه هنرهای آیینی نیز اتفاقات خوبی رخ‌داده و در این میان بنیاد تعزیه در حال فعال شدن است و در انجمن نمایش نیز یک بخش آیینی فعالیت دارد.

مرادخانی تأکید کرد: از اصحاب تعزیه تعدادی بیمه هستند و اینها نیز جزو هنرمندان محسوب می‌شوند و در حمایت از آنها نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی گفت: استان زنجان هنرمندان خوش‌ذوق و مستعدی درزمینه موسیقی دارد که باید حمایت و تقویت شوند.

صدور مجوز تک‌خوانی بانوان فقط برای مجالس بانوان

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امسال در جشنواره تئاتر شش استان شرکت کردند و برای موسیقی و سایر بخش‌ها نیز این آمادگی را داریم و اگر استان زنجان ظرفیت لازم را داشته باشد، این کار انجام شود.

مرادخانی یادآور شد: مجوز تک‌خوانی بانوان فقط برای مجالسی که بانوان هستند صادر شده است و درجایی که فقط بانوان باشند تک‌خوانی مشکلی ندارد، اما برای تک‌خوانی بانوان در مجالس مختلط در دوره ما مجوز داده نشده و داده نخواهد شد.

وی به تشکیل بانک جامع اطلاعات هنرمندان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار نفر از هنرمندان واجد شرایط بیمه‌شده‌اند و تعدادی از واجدین شرایط نیز به این لیست اضافه می شوند.

بازگشت سالار عقیلی به جشنواره موسیقی فجر

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حذف سالار عقیلی از موسیقی فجر و بازگشت وی به جشنواره اشاره کرد و گفت: مشکلی باعث حذف سالار عقیلی از جشنواره موسیقی فجر بود رفع شد و این هنرمند به جشنواره برگشته و در حال حاضر در حال کار کردن برای جشنواره موسیقی هستند.

مراد خانی افزود: جشنواره موسیقی فجر یکی از موفق‌ترین جشنواره‌های فجر است و در حال حاضر که پنج روز تا جشنواره فرصت است، تقریباً ۹۰ درصد از بلیت‌های جشنواره به فروش رسیده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: