انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
در گفتگو با تابناک فرهنگی اعلام شد:

علی رهبری از عضویت در خانه موسیقی انصراف داد

علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران انصراف خود را از عضویت در خانه موسیقی رسما اعلام کرد.
علی رهبری از عضویت در خانه موسیقی انصراف داد
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران سال گذشته وقتی برای سامان دادن به وضعیت ارکستر سمفونیک به تهران آمد ، با حضور در خانه موسیقی و تکمیل فرم های مربوطه ، به عضویت این خانه درآمد اما با گذشت کمتر از یکسال از این اتفاق، او در گفتگوی اختصاصی با تابناک فرهنگی خبر از استعفای رسمی اش از عضویت خانه موسیقی داد.

علی رهبری در این باره به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: به دلیل احترام و علاقه و دوستی با عده ای از اعضای خانه موسیقی از جمله استاد  مصطفی پورتراب و استاد داود گنجه ای در جلسه ای عضویت خانه موسیقی را پذیرفتم اما در پی اعتراضات متعددی که از هنرمندان عضو این صنف از گوشه و کنار و رسانه ها شنیدم و بخصوص زمانی که دوست عزیز و محترمم جناب استاد حسین علیزاده رسما استعفای خود را اعلام کردند دقت بیشتر من به این موضوع جلب شد.

مدیر هنری ارکستر سفونیک تهران ادامه داد: همانطور که می دانید مسئولان یک صنف اعم از مدیرعامل و هیئت مدیره می بایست بدون استثناء از اعضای صنف حمایت کنند و هیچ کدام نباید به فکر منافع شخصی خود باشند آنها باید همواره از صنف دفاع کرده و در آن صنف همدلی و عدالت حکمفرما باشد؛ اما متاسفانه مدیرعامل و برخی از اعضای این خانه صنفی در بخش های نظارتی حضور مستمر دارند و نتیجه این حضور برخورد غلط و تحکم آمیز آنها با هنرمندان  می شود. که این خود باعث  همین وضعیت آشفته  و انصراف هنرمندان  از این خانه صنفی شده و می شود.

علی رهبری بیان داشت: در هیچ کجای دنیا مسئولان نهادهای صنفی در هیچ بخش نظارتی و مسئولیتی وارد نمی شوند چرا که با این کار بخش مهم فعالیت آنها در صنف زیر سئوال برده می شود و در این صورت نمی توانند از حقوق مادی و معنوی اعضایش در زمینه های مختلف دفاع کند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدوارم  و انتظار دارم با تصمیم قاطع و تغییراتی که مسئولان در مورد مدیریت خانه موسیقی خواهند گرفت، این خانه  فقط وظایف صنفی خود را انجام  دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • رودابه
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
اين خانه موسيقي براي اين آقايان چه سودهايي دارد كه به هيچ قيمتي حاضر به كناره گيري از آن ندارند؟! مهر و عاطفه در خانه موسيقي وجود ندارد و باعث رنجاندن بسياري از بزرگان موسيقي شده . از آقاي شجريان متعجبيم كه چرا بدون مطالعه جانبداري كرده اند از آقاي نوربخش ؟!
  • آرش
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
پيام قبلى من مربوط به خبرى ديگر بود كه اشتباه ارسال كردم،