انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان استاد آواز ایران محمدرضا شجریان و کارگردان موفق سینمای ایران اصغر فرهادی بود. این بازدید بمنظور دیدن نمایشگاه ماهی و مرجان که دومین نمایشگاه سالانه تصویرگری نقاشی با موضوع محیط زیست بود انجام گرفت.
به گزارش تابناک فرهنگی هنری، سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران از این دو هنرمند استقبال کرد و آن‌ها را در این بازدید همراهی نمود.

استادشجریان پس از بازدید از این نمایشگاه گفت: خلیج فارس برای همه مردم ایران همیشه خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود. من فکر می‌کنم ما برای صیانت از خلیج فارس نباید به اسم بسنده کنیم. باید ببینیم در درون این خلیج چه موجوداتی زندگی می‌کنند و قطعا همه این مسائل جانبی در خصوص خلیج فارس مهم و ارزشمند است. با دیدن این نقش‌ها شاهد تصاویر موجوداتی هستیم که در خلیج فارس زندگی می‌کنند و این تصاویر هنری نشان دهنده جلوه زیبایی از محیط زیست سرزمین ماست که باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم. باید قدر این‌ها را بیشتر بدانیم و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم را دوست بداریم چرا که مادر اولیه ما همین جغرافیا و محیط است و بایستی آن را سالم نگاه داریم و برایش حرمت قائل شویم تا زندگیمان سرشار از سلامتی باشد.

بازدید استاد شجریان و اصغر فرهادی از نمایشگاه ماهی و مرجان
این هنرمند برجسته و صاحب نام در ادامه گفت: هر کسی می‌تواند پیام خود را با اثرش به گوش مخاطبان برساند و من فکر می‌کنم این هنرمندان نیز به خوبی پیام خود را منتقل کرده‌اند. کار این هنرمندان با عشق و ایده گره خورده و نتیجه نابی از این پیوند بوجود آمده است.

بازدید استاد شجریان و اصغر فرهادی از نمایشگاه ماهی و مرجان

استاد شجریان همچنین فرهنگسرای نیاوران را مکانی مناسب برای انجام فعالیت‌های هنری عنوان کرد و گفت: من با این فضا همواره از گذشته آشنایی کامل داشته‌ام. معماری این فرهنگسرا بسیار زیباست ولی می‌بایست این معماری را بکر نگاه داریم و به آن دست نزنیم و از انجام کارهایی که به شکل آن لطمه می‌زند خودداری کنیم. به نظر من معمار این بنا نابغه بوده و کارش را به درستی انجام داده است. ما نباید به اثر او لطمه وارد کنیم و مهم‌ترین موضوع حفظ این زیبایی‌ها است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: