انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
در دیدار رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سفیر جمهوری خلق چین در ایران ، راههای تقویت همکاری های فرهنگی دو کشور بررسی شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی در این دیدار عباس صالحی گفت : ما از هر تلاشی که به توسعه روابط فرهنگی دو کشور بیانجامد اسقبال می کنیم و در واقع روابط فرهنگی ماندگار است.

وی افزود : در بهار سال آینده به چین سفر خواهم کرد و تمایل داریم نمایشگاه معرفی فرهنگ و تمدن ایران را در کتابخانه ملی چین برگزار کنیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه علاوه بر بحث کتاب، مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی را نیز در قالب اندیشگاه انجام خواهیم داد.

صالحی با اشاره با اینکه آرشیو ملی ایران با میلیون ها برگ سند جزئی از اقدامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است، ادامه داد: با چینی ها اشتراک فرهنگی بیشتری داریم تا غربی ها و ذهنیت مردم ما به فرهنگ و مردم چین مثبت است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت:به وزیر اطلاع رسانی چین برگزاری نمایشگاه مشترک برای معرفی فرهنگ دو کشور، نشست نخبگان فرهنگی ایران و چین و تبادل فرهنگی با این کشور را پیشنهاد کرده ایم .

صالحی با اشاره به اینکه سالانه حدود 10 میلیون گردشگر ایران از سایر کشورها بازدید می کنند، افزود: چین می تواند بعنوان یکی از مقاصد گردشگران ایرانی باشد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و نشست های نخبگان فرهنگی دو کشور می تواند بسیار موثر واقع شود.

پانگ سن سفیر چین نیز در این دیدار گفت: بازدیدهایی از بخش های مختلف کتابخانه ملی داشتم که نشان دهنده بخشی از زیبایی های فرهنگ، هنر و مذهب ایران است.
وی اظهار داشت : به فرهنگ و تمدن ایران بسیار علاقه مند هستم و در ذهن مردم چین ایران کشوری با فرهنگ و تمدین دیرین و باستانی است.

سن با استقبال از توسعه روابط میان ایران و چین در زمینه روابط فرهنگی گفت: باید اقدامات زیادی انجام دهیم و رفت و آمد نخبگان فرهنگی دو کشور توسعه پیدا کند.
سفیر چین اضافه کرد: با تقویت گردشگری و برگزاری نمایشگاه های مختلف باید رفت و آمد مردم دو کشور را تقویت کنیم.

وی از برگزاری نمایشگاه چین زیبا در کتابخانه ملی ایران قدردانی کرد و گفت: سفارت چین هر سال مراسمی به مناسبت عید بهار چین برگزار می کند که در این مراسم نمایشگاهی نیز برپا می کنیم و این تلاشی برای تقویب روابط فرهنگی است.

وی گفت: در هفته نخست ماه مارس این نمایشگاه در کاخ نیاوران برگزار می شود.
سفیر چین از بخش های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بازدید کرد./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: