انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
آلبومی که با گذشت 21 ماه از اولین رونمایی اش همچنان قرار است منتشر شود

آیا «درفش کاویانی»شهرام ناظری بالاخره منتشر می شود

«درفش کاویانی»عنوان آلبومی به خوانندگی شهرام ناظری و آهنگسازی فرید الهامی است که تا کنون حداقل دو بار معرفی و رونمایی شده اما همچنان خبر انتشار این آلبوم در آینده ای نزدیک داده می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، اولین باری که آلبوم«درفش کاویانی» شهرام ناظری رونمایی شد 26 اردیبهشت ماه سال 1393 یعنی حدود 21 ماه قبل در مشهد مقدس و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. این رونمایی در جریان برگزاری آیین پایانی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مجمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد.

به طور طبیعی این انتظار وجود داشت که همزمان با برگزاری این مراسم رونمایی یا حداقل مدت کمی پس از آن، آلبوم«درفش کاویانی» منتشر شود و در اختیار علاقمندان صدای شهرام ناظری قرار گیرد اما این اتفاق نیافتاد.

یک سال بعد درست در تاریخ 22 اردیبهشت ماه 1394 یکبار دیگر سخن از آلبوم«درفش کاویانی» به میان آمد و این اثر که به اجرای بخش هایی از شاهنامه اختصاص دارد معرفی شد. شهرام ناظری در این مراسم آلبوم جدید خود را در دانشگاه تهران و در جمع دانشجویان تشنه فرهنگ و موسیقی معرفی کرد و حتی بخش هایی از آن را نیز برای حاضران به اجرا در آورد.

اما پس از این مراسم نیز آلبوم«درفش کاویانی به بازار نیامد و همچنان این سئوال باقی ماند که چه مشکلی بر سر راه انتشار این اثر وجود دارد که با وجود رونمایی از آن، منتشر نمی شود؟

بعدها فرید الهامی آهنگساز«درفش کاویانی» پاسخ این سئوال را اینگونه به ایسنا ارائه کرد: این آلبوم، یک پروژه ملی است و برای آماده‌ شدن آن به‌لحاظ زمانی و مادی هزینه‌های زیادی صرف شده است. ما در حال حاضر، با چند حامی مالی، اسپانسر و تهیه‌کننده مذاکره کرده‌ایم؛ اما متأسفانه هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و کماکان در حال مذاکره هستیم. در آینده باید ببینیم برای انتشار این اثر، با چه اسپانسر و تهیه‌کننده‌ای به توافق می‌رسیم.

حال پس از این پروسه طولانی، خبر انتشار آلبوم«درفش کاویانی» تا پایان امسال منتشر شده است. در بخشی از این خبر آمده است:«آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای شهرام ناظری، به آهنگسازی فرید الهامی و براساس اشعار حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» پس از نزدیک به یک دهه تلاش؛ اواخر امسال توسط شرکت «پارسه سروش فردوسی» و شرکت «حافظ مهر» منتشر می‌شود و در اختیار علاقمندان به موسیقی، شعر و ادبیات در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

امید می رود که این بار دیگر شاهد انتشار آلبوم«درفش کاویانی» باشیم و حاصل تلاش هنری شهرام ناظری و فرید الهامی را در زمینه اجرای اشعار شاهنامه در قالب یه اثر منتشر شده ببینبم و بشنویم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: