انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
اعتراض به حذف سیاه‌پوستان

مایکل مور به تحریم اسکار پیوست

مایکل مور فیلمساز معترض آمریکایی نیز از جریان تحریم اسکار به خاطر بی‌اعتنایی به سیاهپوستان، حمایت کرد.
مایکل مور به تحریم اسکار پیوست

به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از د رپ، مایکل مور مستندساز آمریکایی می‌گوید این که در دو سال متوالی هیچیک از ۴۰ بازیگر نامزد اسکار سیاهپوست نباشند، واقعا مسخره است و به همین دلیل مایکل مور نیز قصد دارد به جریان بایکوت اسکار امسال بپیوندد؛ ماجرایی که تاکنون اسپایک لی و جیدا پینکت اسمیت از آن حمایت کرده‌اند.

مایکل مور گفت: من کاملاً از کاری که آنها انجام دهند حمایت می‌کنم و خیلی خوشحال خواهم شد به آنها ملحق شوم.

کارگردان «بولینگ برای کلمبیاین» و «فارنهایت ۱۱/۹» در یک گفتگوی تلفنی اظهار کرد: در این باره در تمام طول روز فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که به این مراسم نروم. حتی قصد ندارم مراسم را تماشا کنم و به مهمانی اسکار هم نخواهم رفت.

مور افزود: این حرف را به عنوان عضوی می‌زنم که به عضو بودنش در آکادمی مفتخر است، به عنوان کسی که هنوز در هیات ویژه (روی صندلی مستند) نشسته، به عنوان کسی که خوب می داند که شریل (بون ایزاکس رییس آکادمی) و دان (هادسون معاون رییس) بیشترین تلاش را برای مرتب کردن این موقعیت انجام می‌دهند.

مور در واقع افزود با بیشترین حمایت که از شریل بون ایزاکس رییس آکادمی اسکار انجام می‌‌دهد و اعلامیه روز دوشنبه او نشان دهنده تغییرات دراماتیک آکادمی است ، اما این کار را انجام می‌دهد.

وی گفت: به شریل باور دارم و وقتی او می‌گوید قلبش شکسته می‌دانم واقعا همینطور است. رییس اسکار این عبارت را در اعتراض به اعلام اسامی همه بازیگران سفیدپوست بیان کرده بود.

مور گفت نشستی با رییس آکادمی و معاون او داشت و با هم طولانی حرف زدند و آنها هم اصرار داشتند که باید در آکادمی تنوع وجود داشته باشد.

مور افزود: آنها به دنبال یک کار سمبولیک نیستند، بلکه می‌خواهند این موقعیت را درست کنند، اما این که دو سال این موضوع تکرار شود و در میان ۴۰ بازیگر نامزد هیچیک سیاهپوست نباشد، این واقعا دیوانه‌وار و مسخره است. بنابراین من اسمم را به جریانی که اسپایک لی و جیدا اسمیت راه انداخته‌اند اضافه می‌کنم و و امیدوارم این بایکوت و تحریم رفتاری سمبولیک برای اعتراض به بی‌اعتنایی به سیاهان باشد.

خانم شریل بون از سوی هیات رییسه شاخه مستند در سال ۲۰۱۰ به عنوان ریاست آکادمی انتخاب شد.

مور گفت در سه سالی که در این شاخه عضو هیات مدیره بوده، ابتدا یعنی در سال ۲۰۱۰ هیچ عضو سیاهپوستی در شاخه مستند اسکار وجود نداشت و او با بی‌معنی خواندن این مساله در قرن بیست و یکم، حالا بیش از ۱۰ عضو سیاهپوست در گروهش دارد.

مور گفت: ماهی از کله‌اش می‌گندد و سر این صنعت مشکل دارد. سیستم استودیوها سفیدپرست و مردپرست است. این مشکل در نیویورک وجود ندارد، اما در لس‌آنجلس یک آفریقایی-آمریکایی را نمی‌توانی در پست‌های قدرت ببینی.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: