انتشار: ۱۳:۱۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
اجرای گروه موسیقی «لیان» با چند غافلگیری همراه بود.
به گزارش تابناک فرهنگی،  برگزاری تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی بوشهری «لیان» در تهران هم‌زمان شد با تولد دو عضو این گروه.

محسن شریفیان (سرپرست گروه و نوازنده) و آکا صفوی (خواننده گروه) با پخش کلیپی که تولدشان را تبریک می‌گفت، غافلگیر شدند؛ در بخشی از این کنسرت، تصویر بانویی جنوبی بر پرده نقش بست که تولد پسرش «محسن» را تبریک می‌گفت. سپس دیگر دوستان دو عضو گروه «لیان» تولد آن‌ها را تبریک گفتند، از جمله «جناب‌خان» همشهری لیانی‌ها.

پس از پخش این کلیپ و اهدای دسته‌گل به شریفیان و صفوی، شریفیان با بیان این‌که به‌خاطر سورپرایز شدن سردرد گرفته، بهترین سورپرایز را شنیدن صدای مادرش دانست و البته گفت که او و بسیاری از همشهری‌هایش هنوز کنسرت آن‌ها را ندیده‌اند و در آخر افزود: ولی درست می‌شود.

اما دیگر ویژگی‌ اجرای شامگاه 29 دی‌ماه گروه «لیان» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، تلفیق موسیقی بوشهری و آذری بود که با حضور وحید اسداللهی همراه محمد و رضا اسداللهی و اجرای قطعه‌ی «ساری ‌گلین» اتفاق افتاد. نواهای موسیقی بوشهری و آذری با هم این اجرا را رقم زدند که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد.

شریفیان پیش از اجرای این بخش به هم‌کوک نبودن موسیقی آذری و بوشهری در بخش‌هایی از اجرا اشاره کرد و گفت: استاد اسداللهی با لهجه آذری‌اش به من گفت ما حرف زدن‌مان نیز کوک نیست، پس تلاش نکن این ناهم‌کوکی را رفع کنی.

وحید اسداللهی هم تلفیق موسیقی اقوام را اتفاق خوبی توصیف کرد که موسیقی ایران را شکل می‌دهد.

اما دیگر غافلگیری این کنسرت، هم دامن خود لیانی‌ها و هم حاضران در سالن را گرفت. شریفیان برای قطعه شاد آخر که تلفیقی با موسیقی الکترونیک بود و با نوای «توبه توبه» پخش می‌شد، گروهش را مقابل سن جمع کرد و خیلی از حاضران هم ایستاده این اجرا را دنبال و تشویق می‌کردند که ناگهان نورهای سالن روشن و موسیقی قطع شد. شریفیان گفت، چند ثانیه بیش‌تر نمانده بود.

پیش از آمدن گروه «لیان» روی سن، بخشی از حاضران در سالنِ پر از جمعیت، تشویق را شروع کرده بودند و در طول اجرا هم کاملا با گروه همراهی می‌کردند. این اجرا با آهنگ‌های شناخته‌شده این گروه، خیام‌خوانی و همین‌طور تک‌نوازی اعضای گروه همراه بود.

شریفیان که اجرا را با گفتن «الهی به امید تو» و تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) آغاز کرد، همان ابتدا از حاضران خواست حرکات‌شان را کنترل کنند. او چند مرتبه هم با شوخی و خنده درباره این موضوع حرف زد.

همچنین او درباره حرکت‌های آیینی گروهش توضیح داد که این، نشانه اتحاد است و گفت، همه اقوام از جمله کرد و لر و ترک، حرکت‌هایی دارند که بعضا در تلویزیون هم نشان داده می‌شود. شریفیان با لحن طنز خاص خودش البته از کم‌توجهی تلویزیون به موسیقی محلی و بوشهری گلایه کرد. او چند بار هم خدا را شکر کرد که می‌تواند مردم را شاد کند.

در ابتدای این اجرا که با حضور سفیر فیلیپین در تهران و افرادی از سفارت سوئد همراه بود، کلیپی برای معرفی گروه «لیان» پخش شد که محسن شریفیان در آن می‌گفت، دو سال است که در کنار هم ساز می‌زنند و هدف‌شان معرفی موسیقی بوشهر است. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که با سفر به کشورهای دیگر دیده‌اند جادوی موسیقی جنوب، جادوی همه‌گیری است.

اجرای گروه «لیان» با حضور این افراد همراه بود: حسن شریفیان (نوازنده نی‌انبان، نی‌جفتی، فلوت)، آکا صفوی (خواننده)، حمید اکبری (نوازنده تمپو، کاخون و دایره)، حسین سنگسر (نوازنده دُم دُم)، مرتضی پالیزدان (نوازنده ضرب و تمپو)، محمود بردک‌نیا (نوازنده دمام)، مهدی شریفیان (نوازنده عود)، امین سلیمیان (نوازنده دایره)، ایمان قاسمی (نوازنده شیکر و دایره زنگی)، حمزه مقدم (نوازنده دایره)، استاد وحید اسداللهی، محمد و رضا اسداللهی (نوازندگان مهمان).

از جمله حاضران در این اجرا هم محمد بحرانی، مهدی ذبیحی و حامد برقعی (صداپیشه و عروسک‌گردان‌های جناب‌خان)، شاهین بهرام‌نژاد (مجری) و اهل موسیقی از جمله امیر دانایی، محسن خاش، بابک شهرکی، حسین شریفی و احسان حق‌شناس، و علیرضا رئیس‌دانا (ناشر) بودند. مسؤولانی از استان بوشهر از جمله حمیده ماحوزی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر) هم در سالن حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: