انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی:

بودجه هنرهای نمایشی 2 برابر می شود

معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: توسعه سالن های تئاتر و سینما در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد از این رو بودجه هنرهای نمایشی در سال آینده افزایش حدود 2 برابری خواهد داشت.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی، حسین نوش آبادی یکشنبه شب در آیین اختتامیه تئاتر فجر در یزد با بیان اینکه این رشد تئاتر در کشور هنوز کافی نیست، افزود: باید نیازهای زیرساختی تئاتر فراهم شود.

وی با اشاره به توسعه سالن های سینما و تئاتر در دولت تدبیر اظهارکرد: با تلاش وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شاهد رشد کمی و کیفی هنرهای نمایشی در کشور هستیم ضمن آنکه مسئولان عالی رتبه کشور به هنر توجه جدی دارند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که سال آینده سال خوب و پرونقی برای حوزه هنر باشد .

نوش آبادی با بیان اینکه هنر یک نیاز و ضرورت جوامع بشری به شمار می رود، تصریح کرد: امروز یکی از بزرگترین مدافع حوزه هنر، رهبر معظم انقلاب است .


برنامه های مدون برای اجرای مستمر تئاتر در سراسر کشور

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم از برنامه های مدون این مرکز برای اجرای مستمر تئاتر در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال در حوزه تئاتر استان ها تفاهم نامه ای را به ادارات کل ارشاد استان ها دادیم تا برنامه های این حوزه به طور مشخص روشن باشد .

مهدی شفیعی افزود: اجرای مستمر تئاتر درسالن های نمایش از مهم ترین اهدافی است که دنبال می شود و پایبندیم که تمام موارد این تفاهم نامه ها را اجرایی کنیم .
وی با اشاره به اینکه امسال از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئاتر نامیده شده بود،افزود:سال آینده نیز تفاهم نامه ای خواهیم داشت تا بر اساس آن از انجمن ها و تشکل های هنری در سطح استان ها نیز کمک بگیریم و با مشورت هنرمندان برنامه ها و اهداف مورد نظر را محقق کنیم.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه هدف از اجرای برنامه های تئاتر فجر استانی در استانها را اجرای مستمر تئاتر در طول سال عنوان کرد و گفت: اجرای این برنامه ها فقط برای یک دوره زمانی خاص نیست.
شفیعی تأکید کرد: باید سعی شود در تمام فصول سال گروههای نمایشی در سالن ها و تالارها اجرای نمایش داشته باشند.

این مسئول به تاثیر بالای اجتماعی هنر تئاتر در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: باید جریان متناوب تئاتر در کشور شکل بگیرد.

در این مراسم همچنین از اصغر دشتی کارگردان صاحب سبک استان یزد تقدیر ویژه بعمل آمد .
در این جشنواره سه روزه که از 24دی ماه آغاز شده بود گروههای نمایشی از تهران، یزد، کهگلویه بویر احمد، هرمزگان و تبریز حضور داشتند.

مجموعا هشت نمایش با نام های آنها 'نوبت یعنی بعدی'،'مدارمروت'، 'جی'،'ده هزار و یک شب'،'کی گفت آری کی گفت'،'سرگیجه'،'رابینسون و کروزو' و'متاستاژ' در جشنواره یاد شده اجرا شد.

این نمایش ها در تالارهای هنر،شرف الدین علی و پلاتو حوزه هنری یزد اجرا شدند.
ارتقای سطح کیفی تئاتر ، کمک به افزایش تولیدات تئاتری، همکاری، همیاری و تعامل بیشتر هنرمندان و هم افزایی توان آنان در تولید هنر تئاتر از جمله اهداف این جشنواره اعلام شده بود./ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: