انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
یزدـ سرپرست اداره میراث فرهنگی، ‌ صنایع دستی و گردشگری ابرکوه از ایجاد اقامتگاه‌های سنتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، مجاهد کرباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۰ مرکز بوم‌گردی ابرکوه که می‌تواند مشکلات اقامت در این شهرستان را برطرف کند در آستانه راه‌اندازی است.

وی عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای شهرستان ابرکوه وجود مراکز اقامتی مناسب است که با توجه به تاریخی بودن این منطقه و آمار بالای گردشگرانی که از این شهرستان دیدن می‌کنند، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست میراث فرهنگی ابرکوه بیان کرد: در این زمینه و در چند ماه اخیر تلاش کردیم با تشویق صاحبان خانه‌های قدیمی و خانه باغ‌ها همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، بخشی از پتانسیل‌های شهرستان در این زمینه را فعال کنیم که این طرح تاکنون با توجه مردم روبرو بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون چند مجوز بوم‌گردی صادرشده و چند مجوز نیز در دست پیگیری است که با اخذ این مجوزها و راه‌اندازی این مکان‌ها می‌توان به حل بخشی از مشکلات در این زمینه امیدوار بود.

کرباسی خاطرنشان کرد: صاحبان این مجوزها با راه‌اندازی رستوران‌های سنتی و اقامتگاه‌ها، علاوه بر اشتغال‌زایی زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران و گذراندن وقت بیشتر در شهرستان را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه ابرکوه با بهره مندی از آثار تاریخی بسیار، ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: نام ابرکوه در زمره ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور قرار دارد که تأییدی بر این قابلیت‌ها است و همگان به ویژه مسئولان باید تلاش کنند که از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ابرکوه گفت: صاحبان خانه‌های قدیمی می‌توانند برای استفاده از موقعیت‌های فراهم‌ شده و درآمدزایی، خانه‌های خود را به این اداره معرفی کنند تا طرح‌های مناسبی که می‌تواند آنها را به هدف نزدیک کند، به آنان ارائه شود ضمن اینکه این اداره نیز با تسهیلاتی که فراهم می‌کند، یاریگر آنها خواهد بود.

شهرستان ابرکوه با بهره‌مندی از آثار تاریخی ارزشمند و جهانی نظیر سرو ۴۵۰۰ ساله، خانه آقازاده، گنبدعالی و ... از مناطق مهم گردشگری کشور به شمار می رود و این شهر در زمره ۱۱ شهر نمونه گردشگری کشور قرار دارد. /خبرگزاری مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: