انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
ترکیب گروه داوری بخش مسابقه تئاتر خیابانی و پیام سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دو خبر از این رویداد هنری هستند.
داوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی اعلام شد

به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی، به دعوت سعید اسدی دبیر جشنواره امیر دژاکام، حسین مسافر آستانه و جواد عزتی به عنوان گروه داوری بخش مسابقه تئاتر خیابانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شدند.

پیش از این تعداد هشت اثر برای حضور در مرحله نهایی بخش مسابقه تئاتر خیابانی انتخاب شدند و امیر دژاکام، حسین مسافر آستانه و جواد عزتی آثار تولیدی هشت گروه نمایش خیابانی را مورد ارزیابی و قضاوت قرار می دهند.

۱- گروه نمایش ری را با نمایش «بودن یا نبودن در میدان جنگ» نوشته و کارگردانی سعید خیراللهی از دهلران

۲- گروه نمایش نماد با نمایش «خانه» نوشته و کارگردانی خداداد خدام از اراک

۳- گروه نمایش سونر با نمایش «خوشه برنج» نوشته و کارگردانی محسن اردشیر از آمل

۴- گروه نمایش آوا با نمایش «عروسک ها عاشق می شوند» نوشته و کارگردانی سمانه موسوی از تهران

۵-  گروه نمایش تجربه نو با نمایش «فیگور» نوشته اصغر خلیلی و به کارگردانی مجبتی خلیلی از تهران

۶- گروه نمایش کارگاه تئاتر ایران با نمایش «کسی فشنگ ها را نمی شمارد ۲» نوشته و کارگردانی امیرحسین شفیعی از ورامین

۷-  گروه نمایش پژواک با نمایش «مین بال» نوشته سید محسن مهدویان و کارگردانی صادق حسین پور از رشت

۸- گروه نمایش نانودراما با نمایش «نوازش جوجه تیغی» نوشته علی محمد رادمنش و کارگردانی فاطمه رادمنش از تهران

پیام دبیر جشنواره تئاتر فجر به مناسبت آغاز این رویداد هنری

سعید اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به مناسبت آغاز این رخداد تئاتری کشور پیامی را منتشر کرد.

متن پیام دبیر جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر به این شرح است:

«به نام خدا

«این یک پیام نیست»

سلام

این یک پیام نیست، سخنی است رو در رو با خویشاوندانم، در جامعه ای که آرمانش کوشیدن برای آفریدن هنری است که شرافت و توانش موجب بقایش در تاریخ دیرپای آن شده است. بودن در دنیای تئاتر موهبتی است، اگر تاب ماندن در آن را نیز داشته باشیم. از نخستین گام اکنون، برای آفریدن این دنیای پر قدر بسی رنج ها کشیده شده و بسی جان ها که فرسوده است؛ دنیایی که منزلت می آورد اما دست ها چنان که باید پر از منفعت نیست. این منزلت نامتناسب با منفعت، ماندن در این جهان آفرینشگری را دشوار و دشوارتر می کند و گاه این دشواری به گذشتن از مرزهایی می انجامد که در حریم آن اخلاق و هویت انسانی و هنری مان را تعریف می کنیم. چالش ها بسیارند، می دانم، از نابسامانی در شرایط تولید و فرصت های مختصر عرضه ی این هنر به مخاطبان تا نکوداشت آورده ی آن در جشنی که برای تئاتر تدارک می بینیم. دریغا که هر سال شاهد کوشش های بسیار و کامیابی های اندکیم.

می کوشیم، با عرق ریزان تن و روح، برای وقوع شمایلی معنادار از جهان و انسان روی صحنه ها، خیابان ها و هر مکان که بتوان نقشی را پیش روی تماشاگران جان بخشید. می کوشیم با رنج، برای افزودن آگاهی و دانایی و ترسیم تصویر انسان، آن گونه که شایسته زیستن است.

می کوشیم، پر تلاش، اگرچه دستان خالی عرقِ نداری از پیشانی مان پاک کند، اما بتواند در کنش شگفت انگیز خود به انسان بودن مان روی صحنه ها اشارتی کند.

می کوشیم، سخت، حتی در تنگناها، تا سخت جانی مان شکوه شکست ناپذیری مان را به یادها آورد.

این یک سخن رو در روست با شما، که می دانم اشتیاق صمیمانه تان را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در قالب هنرتان هدیه دادید. سپاسگزار این اشتیاقم اگرچه مقدورات مجال نداد تا میزبان تمامی این اشتیاق باشیم.

سی و چهارمین دوره را با احترام به تلاش همه ی خویشاوندان شریفم به انجام می رسانیم تا این گردهم آیی نشانی باشد برای تداوم حضورمان، بقایمان و همتی که نخواهد گذاشت موهبت در تئاتر ماندن قربانی همه ی ملالت ها شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: