انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فصلنامه علمی – پژوهشی فرهنگ رضوی عصر دیروز (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در سرای اصلی اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرد.
 به گزارش تابناک، آیین رونمایی از هشتمین جلد فصلنامه فرهنگ رضوی عصر دیروز (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در سرای اصلی اهل قلم نمایشگاه کتاب با حضور علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیات مدیره بنیاد فرهنگی امام رضا (ع)، سیدجلال درخشه، سردبیر فصلنامه فرهنگ رضوی، سیدجواد جعفری و مدیرعامل فصلنامه فرهنگ رضوی رونمایی شد. این فصلنامه به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) تولید و منتشر شده است.

در این نشست علی‌اصغر کاراندیش مروستی با بیان اینکه این بنیاد در ۲۰۰ نقطه از دنیا فعالیت می‌کند و تولیداتی در قالب فیلم و نشریه دارد، گفت: معتقدیم انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت توجه به زیرساخت‌های فرهنگی، باید احکام این حوزه را بشناسیم سپس به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: در این مسیر باید محققان پیام‌های این حوزه را استخراج، شناسایی و ارایه کنند. از سال ۱۳۹۲ این پیام‌ها توسط کمیته‌ای در بنیاد فرهنگی – هنری امام رضا (ع) استخراج شد، سپس در فصلنامه فرهنگ رضوی منتشر شد.

 

رییس هیات مدیره بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) تصریح کرد: این فرآیند در دو سال موفق به تولید ۸ شماره فصلنامه فرهنگ رضوی شد. این فصلنامه به دلیل مطالب ارزشمند توانست رتبه علمی کسب کند.

وی افزود: امروز شاهد رونمایی از این فصلنامه هستیم و امیدوارم بتوانیم نسبت به توزیع آن در سراسر ایران و جهان و ترجمه به زبان‌های مختلف اقدام کنیم.

همچنین در این آیین جعفری با بیان اینکه ایران نعمت بزرگی مثل بارگاه امام رضا (ع) را دارد و اگر بخواهیم وظیفه خود در قبال آن را انجام دهیم باید به رسالت‌هایمان در این موضوع توجه کنیم، اظهار کرد: اگر این پیام را به خوبی دریافت کنیم، جامعه‌ای با نشاط و برگرفته از الهام رضوی و سراسر خیر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای این هدف بلند مجموعه‌ای از شیفتگان امام رضا (ع) فعالیت‌های گسترده فرهنگی با الهام از سیره رضوی انجام داده و می‌دهند که به تدریج آوازه این رویداد در ۷۸ کشور و ۲۵۰ نقطه دنیا رسیده است.

مدیرعامل فصلنامه فرهنگ رضوی یادآور شد: انتشار شماره هشتم این فصلنامه با اخذ مجوز علمی – پژوهشی آن مصادف شد و تصمیم گرفته شد در نمایشگاه کتاب تهران، کانون اصلی فرهنگی کشور از آن رونمایی شود.

درخشه نیز با بیان اینکه در پاییز ۹۳ کمیسیون نشریات کشور که وظیفه تعیین درجات نشریات کشور را دارد، به این فصلنامه رای مثبت داد و درجه علمی – پژوهشی برای آن صادر شد، توضیح داد: ایده اولیه تولید این فصلنامه در سال ۹۲ شکل گرفت. همچنین اخذ مجوز این نشریه مهم بود زیرا مخاطبان آن افراد فرهیخته‌اند و باید فرهیختگان با تلطیف مقاله‌های خود را برای انتشار عرضه می‌کردند.

درخشه درباره دلایل رونمایی از هشتمین جلد فصلنامه فرهنگ رضوی توضیح داد: رونمایی از این فصلنامه همزمان با اخذ درجه علمی – پژوهشی و عدد هشت به اعتبار ثامن‌الحجج (ع) صورت گرفت.

کاراندیش مروستی در پایان این جلسه از هشتمین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی رونمایی کرد.

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: