انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
مجموعه آثار برگزیده مسابقه عکس سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در قالب کتابی تحت عنوان پلک منتشر شد.
آثار برگزیده مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر در پلک

به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از از ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کتاب پلک مشتمل بر 80 صفحه و حاوی عکس های برگزیده بخش مسابقه عکس این جشنواره است. این کتاب با پیشگفتاری نوشته سعید اسدی دبیر جشنواره آغاز شده است.

اسدی در بخشی از پیشگفتار این کتاب نوشته: «... سالیانی است که عکس تئاتر با هویت مستقل خود در دنیای هنر مورد توجه و قضاوت قرار می گیرد و امروزه مسابقه عکاسی تئاتر در میان رویدادهای بزرگترین جشنواره تئاتر ایران زمین به بخشی بالغ و پر اهمیت تبدیل شده است؛ به همین سبب در این دوره با نگاهی جدی تر و با افزایش نسبی بودجه فرآیند برگزاری این بخش مورد توجه قرار گرفت.

سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با استقبال و اشتیاق هنرمندان خوب عکاس تئاتر رو به رو شد و با بهره گیری از قضاوت اساتید بزرگ و صاحب وجاهت در تشخیص هنر عکاسان گرامی انتخاب هایی شایسته را رقم زد که باید سپاسگزار ایشان بود.

بی شک عکس های ماندگار این هنرمندان به گنجینه تاریخ و خاطره ماندگار تئاتر ایران رونق بیشتری خواهد بخشید .... »

معرفی هیات داوران، به همراه بیانیه این هیات و همچنین تصاویر عکس های منتخب مسابقه عکس تئاتر ایران، تشکیل دهنده بخش های دیگر کتاب پلک هستند.

رضا معطریان مدیر بخش مسابقه عکس سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سیامک زمردی مطلق مدیر اجرایی، رضا عابدینی نشان جشنواره، ابراهیم حسینی مدیر هنری، مریم شیرزاد صفحه آرایی و مولود صادقی فرد ترجمه کتاب پلک و برگزاری بخش مسابقه عکس را برعهده داشته اند.

این کتاب در 80 صفحه به صورت چهار رنگ توسط اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی و دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر چاپ و منتشر شده است.


 6 عکاس تئاتر به مرحله نهایی بخش مسابقه عکس تئاتر راه یافتند

آثار 6 عکاس تئاتر به مرحله پایانی مسابقه عکس تئاتر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

گروه داوران این بخش متشکل از محمود کلاری، حمید جبلی و سیف اله صمدیان، از میان 37 عکاس راه یافته به بخش مسابقه عکس، کاندیداهای دریافت جایزه این بخش را اعلام کرد.
بر این اساس، پرنا بهار علی، ساینا قادری، حسین اسماعیلی، مهرداد متجلی، عماد دولتی و کیارش مسیبی به عنوان نامزدهای نهایی بخش مسابقه عکس تئاتر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شدند.

نمایشگاه عکس آثار برگزیده بخش مسابقه عکس تئاتر جشنواره نیز همزمان با آغاز این رخداد هنری، از روز اول بهمن ماه 94 در سالن پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
علاقه مندان به دیدن این آثار می توانند به خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی، پارک ایرانشهر مراجعه کنند.


نمایشگاه برگزیدگان بخش پوستر در عمارت مسعودیه

آیین گشایش نمایشگاه برگزیدگان بخش پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با عنوان تماشا، راس ساعت 30/15 روز چهارشنبه 30 دی ماه در عمارت مسعودیه تهران برگزار می شود.

حضور در این مراسم برای عموم علاقه مندان آزاد است و در صورت تمایل می توانند به عمارت مسعودیه به نشانی خیابان جمهوری اسلامی، نرسیده به میدان بهارستان، خیابان ملت، خیابان اکباتان مراجعه کنند.


تماشاخانه آفتاب به بخش به علاوه تئاتر فجر پیوست

تماشاخانه آفتاب با اجرای نمایش کشتن کفتر چاهی به کارگردانی رضا حداد و نویسندگی محمد چرمشیر به جمع تالارهای نمایشی بخش به علاوه تئاتر فجر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیوست.

این نمایش با مدت زمان 80 دقیقه، ساعت 15 روزهای هفتم و یازدهم بهمن ماه روی صحنه می رود؛ علاقه مندان می توانند بلیط این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.
تماشاخانه آفتاب در خیابان آفریقا قبل از چهارراه جهان کودک- ابتدای کوچه کمال- پلاک 26 واقع شده است.

جشنواره بین المللی تئاتر فجر از سال 1361 کار خود را در کشور ما آغاز کرده و به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای هنری در حوزه تئاتر به شمار می رود.

سی و چهارمین دوره این جشنواره به دبیری سعید اسدی، از پاییز 94 برنامه های جنبی خود را در قالب کارگاه های آموزشی در تهران و سایر استان ها برگزار کرده است؛ برنامه های اصلی آن نیز از یکم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می شود که در آن دست آورد هنر نمایش کشورهای حاضر در قالب اجراهای صحنه ای و خیابانی روی صحنه می رود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: