انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
فیلم‏های سینمایی تجریش... ناتمام ، تراژدی، آوا و پدر آن دیگری، در چهاردهمین دوره جشنواره بین‏المللی فیلم داکا روی پرده می رود.
به گزارش تابناک فرهنگی، این بنیاد با فیلم‏های «تجریش... ناتمام» ساخته پوریا آذربایجانی (در بخش مسابقه آسیا و اقیانوسیه)، «تراژدی» ساخته آزیتا موگویی (در بخش فیلمسازان زن) و «آوا» ساخته سیامک کاشف آذر و «پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی (در بخش سینمای کودک) در جشنواره فیلم داکا شرکت کرده است.

همچنین یدالله صمدی در هیات داوران بخش اصلی این جشنواره (مسابقه سینمای آسیا و اقیانوسیه) در کنار محمد ملص (کارگردان سوری، رییس هیات داوران)، آلین تاسکیان (منتقد ترک و رییس فعلی فیپرشی)، حیدر رضوی (کارگردان بنگلادشی) و گلبهارا تولوموشوفا (مدیر امور بین الملل معاونت سینمایی در وزارت فرهنگ و جهانگردی قرقیزستان) نیز حضور خواهد داشت.

در چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی در بخش هایی شامل «مسابقه سینمای آسیا و اقیانوسیه»، «مرورها و بزرگداشت ها»، «سینمای جهان»، «سینمای کودک»، «فیلمسازان زن»، «مسابقه فیلم های کوتاه و مستقل»، «سینمای نوردیک» و «مسابقه سینمای معناگرا» بیش از 170 فیلم از حدود 60 کشور شرکت می کنند.

جشنواره بین المللی فیلم «داکا» یکی از رویدادهای تأثیرگذار سینمایی است که نگاهی ویژه به سینمای ایران دارد و از 24 دی تا 2 بهمن ماه امسال در کشور بنگلادش برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: