انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
گروه هم‌آوایان با صدای محمد معتمدی در شهر تبریز بحر طویل روایت و قطعات و تصانیفی روی اشعار فریدون مشیری، سیمین بهبهانی، حافظ را اجرا می‌کنند.
به گزارش خبرنگار تابناک فرهنگی؛ حسین علیزاده به همراه گروه‌ هم‌آوایان؛ امروز در سالن پتروشیمی تبریز روی صحنه می‌رود. در این کنسرت محمد معتمدی آواز می‌خواند. این کنسرت طی دو سانس (17:30 و20) برگزار می‌شود.

علیزاده؛ نوازنده‌ و آهنگساز شهیر موسیقی ایرانی «بحر طویل» را که برگرفته از فرم ادبی و موسیقایی کهن مردم ایران است، با نگاهی تازه روی اشعار سیروس جمالی اجرا می‌کند.

علیزاده و هم‌آوایان در تبریز کنسرت می‌دهند

کنسرت جدید حسین علیزاده و «هم‌آوایان» شامل قطعات و تصانیفی روی اشعار فریدون مشیری، سیمین بهبهانی، حافظ و ... است که در دستگاه‌های چهارگاه و راست‌پنج‌گاه اجرا می‌شود. و همین رپرتوار در شهر تبریز نیز برای مخاطبان اجرا می‌شود.

پژمان حدادی (تمبک و سازهای کوبه‌ای)، علی بوستان (شورانگیز)، سیامکگ جهانگیری(نی)، نگار بوبان (عود)، صبا علیزاده (کمانچه)، سیاوش برهانی (تار)، رادمان توکلی (بم‌تار)، محمد انشایی (قیچک)، سحر ابراهیم (قانون) و سینا خشک بیجاری (تمبک) در این اجراها علیزاده و معتمدی را همراهی می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • ناشناس
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
0
جای گله دارد که چرا استاد برای همراه بردن بانوان گروه کوتاه می‌آیند. از دو منظر این مساله قابل تامل است یکی بعد اجتماعی آن که بالاخره باید در برابر این تبعیض‌های جنسیتی غیر قانونی و سلیقه‌ای واکنشی فراتر از شعار دیده شود و طبیعتا بزرگانی چون حسین علیزاده باید در برابر این مسائل بایستند چرا که حرفشان شنیده می‌شود و این رفتار میتواند برای توجیه گروه‌های دیگر هم ماخذ قرار گیرد که مثلا علیزاده هم نتوانست و جوانان دیگر چه توقعی دارند.
و از طرف دیگر جنبه هنری ایشان به عنوان یک آهنگساز که اگر کاری برای گروهی با ترکیبی فکر و تنظیم شده چرا به راحتی در آن تغییر ایجاد می‌شود. آیا برخی از نوازندگان سیاهی لشکرند و یا در اجراهای این‌چنین با حذف بخشی از گروه کیفیت است که فدای چنین محدودیت‌هایی می‌شود؟!