انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
سرانه مطالعه در کشورهای دیگر فقط با میزان خواندن کتاب محاسبه نمی شود، بلکه مطالعه حتی یک پیام تبلیغاتی شهری و یا پیامک تلفنی هم لحاظ می گردد.
سرانه مطالعه در کشورهای دیگر فقط با میزان خواندن کتاب محاسبه نمی شود، بلکه مطالعه حتی یک پیام تبلیغاتی شهری و یا پیامک تلفنی هم لحاظ می گردد. ما نیاز به انجام تحقیق آماری دقیق و گسترده داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پنجمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فرهنگسرای کتاب میزبان محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست با اشاره به اهمیت نمایشگاه کتاب، گفت: بزرگترین رویداد فرهنگی در حوزه نشر، رویداد نمایشگاه بین المللی کتاب است که هرسال از تمامی اقشار در آن حضور دارند.
وی در ادامه افزود: مردم ایران همواره به دنبال جذب و نشر فرهنگ خود بوده اند، این را می شود از بازدید هرساله نمایشگاه کتاب فهمید.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: فرهنگسرای کتاب متشکل از فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری تهران است ، برای فرهنگ سازی در تمامی امور کار فرهنگی باید صورت گیرد و ما در این نمایشگاه با توجه به شعار «آسمان آبی، زمین پاک» فعالیت های فرهنگی با موضوعات طرح ترافیک، حرکت بین خطوط سفید و ... داریم.

صلاحی در بخش دیگر صحبت هایش در این نشست، با اشاره به رونمایی کتاب دوجلدی خود با عنوان «مدیریت اسوه» در نمایشگاه گفت: همه باید تلاش کنیم تا سطح ابراز علمی کشور را در دنیا بالا ببریم و آنچه را که هست نشان دهیم، و در محافل علمی و پژوهشی جهان بیش از آنچه هست، معرفی شویم.

وی همچنین در مورد وضع کتابخوانی کشور بیان کرد: سرانه مطالعه در کشور ما بیش از آمار و ارقامی است که گفته می شود. در سایر کشورها خواندن یک پیام تبلیغاتی در سطح شهر به عنوان مطالعه به حساب می آید، مگر می شود که در کشور ما مطالعه 5 دقیقه ای و یا حتی کمتر برای هر فرد عنوان کرد. بنده معتقدم باید در نظر داشت که مطالعه تنها خواندن کتاب نیست، روزنامه خوانی و یا حتی خواندن پیامک های تلفنی هم در سایر کشورها در آمارهای کتابخوانی لحاظ می شود.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد تحقیق علمی و آماری دقیق بر روی این مسئله انجام شود تا بتوان اطلاعات آماری دقیق تری را ارائه داد.

لازم به ذکر جلد دوم و سوم کتاب مدیریت اسوه نوشته محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امروز عصر ساعت 19، در تالار گفتگوی نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: