انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
موسسه راوی آلبوم «باغ‌های پژمان» به آهنگسازی هوشنگ کامکار را در سه موومان تولید و منتشر کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، این آلبوم از سوی هوشنگ کامکار با دستخط و امضا تحت عنوان «پژمان، به گفته استاد کدکنی چه بگویم که دل افسردگیت از میان برخیزد؟...» به استاد احمد پژمان اهدا کرده است.

هوشنگ کامکار می گوید: «احمد پژمان اولین آهنگساز در موسیقی ایران است که آثار ارزشمندی برای سازهای ایرانی با استفاده از ملودی‌ها و تم‌های کاملا ایرانی و بکارگیری انواع تدابیر آهنگسازی علمی بین الملل و فنون چند صدایی را نوشته است. به عبارت دیگر اولین آهنگسازی است که علم چند صدایی (پلی فونی ) را وارد موسیقی ایرانی کرد به نحوی که اصالت و هویت موسیقی از بین نرود. من بپاس خدمات ارزنده ایشان تصمیم گرفتم که اثری را در بزرگداشت ایشان بسازم و سرانجام این سی دی حاضرشد به نام باغ های پژمان (دوست عزیزم احمدرضا احمدی نام البوم را پیشنهاد کرد) نمونه‌ای از موسیقی ملی معاصر ایران است و در سه مومان برای ارکستر زهی تصنیف شد و ارسلان کامکار و گروه سازهای زهی عهده دار ضبط آن شدند.

کل اثر دارای فرمی اپیزودیک و موزاییک وار آزاد است که تم‌های اصلی بدان تشخص بخشیده است و به منظور وحدت و یکپارچگی در مکان‌هایی برای یادآوری برگشت و تکرار می‌شوند‌. در تمام طول اثر ملودی‌ها و موتیف‌های موسیقی کردی احاطه کامل دارند و به صورت گوناگون مورد استفاده قرار گرفته‌اند که این تدبیر نه بخاطر امضای خودم بلکه بیشتر به احترام استاد پژمان که علاقه خاصی به این نوع موسیقی دارند به کار رفته اند و برای آگاهی بیشتر آهنگسازان پارتیتور آثار به صورت پی . دی . اف گنجانده شده است.»

رونمایی و تحلیل آلبوم باغ‌های پژمان روز دوشنبه 28 دی ساعت  چهار و سی دقیقه در مکتب تهران واقع در خیابان آبان جنوبی کوی کیوان با حضور: لوریس چکناواریان، شاهین فرهت، کامبیز روشن روان، نادر مشایخی، محمد سریر، حمید رضا دیباذر ، امین هنرمند، رضا مهدوی و ... برگزار می‌گردد.

مدیر تولید البوم «باغ‌های پژمان» رضا مهدوی، صدابرداری سیاوش کامکار، نظارت بر ضبط ارسلان کامکار و طراحی گرافیک جلد سهیل حسینی هستند که از سوی موسسه راوی تولید و انتشار یافته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: