انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
در طول برگزاری جشنواره‌ی موسیقی فجر، تعدادی از مدیران فستیوال‌های موسیقی و برخی از هنرمندان موسیقی جهان به ایران می‌آیند تا با مشاهده‌ برنامه‌های حاضر در جشنواره و همچنین اجرای هنرمندانی که در جدول جشنواره امسال حضور ندارند، تعدادی از آنها را برای اجرا در فستیوال‌های مهم دنیا گزینش کنند.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره موسيقي فجر، در طول برگزاری جشنواره‌ی موسیقی فجر، تعدادی از مدیران فستیوال‌های موسیقی و برخی از هنرمندان موسیقی جهان به ایران می‌آیند تا با مشاهده‌ برنامه‌های حاضر در جشنواره و همچنین اجرای هنرمندانی که در جدول جشنواره امسال حضور ندارند، تعدادی از آنها را برای اجرا در فستیوال‌های مهم دنیا گزینش کنند. تا زمینه‌ای برای گسترش تبادلات موسیقایی میان ایران و دیگر کشورها و فستیوال‌ها فراهم شود و زمینه‌ای دیگر برای دیپلماسی فرهنگی محقق شود.

 از جمله‌ی این مدیران می‌توان به «لارنت آبرت» از کشور سوییس اشاره کرد که مدیر «موزه‌‌ی قوم‌نگاری ژنو» و همچنین «ژوهم والکتبرگ» از کشور هلند  به عنوان مدیر برنامه‌ی جشنواره‌ی این کشور اشاره کرد. «آنوتنیوس ون در ایکن» از کشور بلژیک به عنوان نائب رییس بخش بین‌الملل، جاز و موسیقی الکترونیک مرکز هنرهای زیبای موسیقی بوزار نیز از دیگر مهمانان خارجی سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر است. 

دکتر «فوزیه سعید» از اسلام آباد پاکستان و نیز مدیر اجرایی موسسه‌ی ملی میراث محلی و سنتی این کشور به همراه «پیر کامیل جولز» و «فرانسیس دگئورگ» از کشور فرانسه از بیست و چهارم بهمن ماه تا پایان جشنواره در ایران حضور خواهند داشت.

از دیگر چهره‌هایی که در جشنواره‌ی امسال حضور دارند،‌ می‌توان به «صوفیانه فکی» از کشور تونس، «ژوزف آیچینگر» از کشور اتریش و مدیر هنری جشنواره‌ی «ان او ای» این کشور و همچنین «آیلا رزا» اشاره کرد که در ایام سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی مهمان کشورمان خواهند بود تا در جریان اتفاقات و هنرنمایی‌های موزیسین‌های ایرانی قرار بگیرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: