انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
آهنگساز آلبوم موسیقی شمس الضحی که پیشتر با صدای حسام الدین سراج منتشر شده بود از روند بی هویتی جوانان نسبت به موسیقی انتقاد کرد و رسانه صدا و سیما را مقصر واقعی دانست.
محسن نفر،آهنگساز و نوازنده تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ضمن گلایه از بی هویتی جوانان نسبت به فرهنگ ملی و به ویژه موسیقی ملی انتقاد کرد و گفت: وقتی صدا و سیما خوراک خوب موسیقی ملی برای کودکان و جوانان ما تولید نمی کند نتیجه می شود همین سردرگمی که الان شاهد آن هستیم.

این آهنگساز ادامه داد: با توسعه جامعه مدرن و پخش سراسری ریزترین کارها از شبکه های مجازی و ماهواره دیگر دلیلی برای سخت گیری صدا و سیما وجود ندارد؛ چرا که اگر ما در وطن تولید نکنیم و خودمان فرهنگ سازی نکنیم دیگران فرهنگشان را به خورد ما می دهند.

محسن نفر همچنین عنوان کرد: مثلا همین مسئله نشان ندادن ساز در صدا و سیما در این عصر و این تبلیغات حرفه ای ماهواره ها واقعا عجیب به نظر می رسد.

این نوازنده تار همچنین گفت: شاید راه حل اساسی برای این داستان تجدید نظر در قانون های دست و پا گیر است، چرا که تهاجم فرهنگی در حال حاضر  دیگر مثل گذشته نیست که مرزها جغرافیایی بسته باشد و ما گمان کنیم که ایمن خواهیم ماند.

این موسیقیدان در ادامه صحبت های خود خواستار سهل کردن برنامه های اجرای موسیقی و گرفتن مجوز شد و گفت:الان خیلی از دوستان زیر زمینی به واسطه استودیوهای خانگی به راحتی نازل ترین موسیقی و شعر را در دسترس مردم قرار می دهند حال اینکه اشعار مولانا و عطار و سعدی چه نیازی به گرفتن مجوز دارد؟

وی ادامه داد: کسانی که اینجا مانده اند یعنی دوست دارند برای مردم این مملکت بخوانند و کار کنند و اینها را باید ارج و قرب نهاد نه اینکه با سخت گیری بی مورد آنها را دل آزرده کنیم تا فرار را بر قرار ترجیح دهند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
  • احمد
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
0
عجب ؟ ! آقاي نفر خودشان مسوليت دانشكده صداوسيما را دارند چطور بعد از ٣٦ سال يادشان افتاده چنين انتقادي داشته باشند ؟! عجبا؟!