انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۴
نهمین جشنواره موسیقی زاگرنشینان در حالی شهریورماه امسال در شهر بروجن برگزار شد که هنوز دستمزدهای داوران آن با گذشت 4 ماه پرداخت نشده است.


حاشیه های یک جشنواره 9 ساله

هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی در این باره گفت: شهریورماه امسال به دعوت دفتر موسیقی ارشاد برای داوری جشنواره موسیقی زاگرنشینان به بروجن رفتم که در کنار دیگر هنرمندان از جمله آقای هادی منتظری کار داوری این دوره را انجام دادیم اما متاسفانه با گذشت 4 ماه از اتمام جشنواره هنوز حق الزحمه داوران پرداخت نشده است.

وی افزود: در این مدت پیگیریهای زیادی انجام دادیم اما متاسفانه پاسخی که به ما می دهند این است که درگیرو دار مسائل اداری است و به شما پرداخت خواهد شد.

جاوید بیان داشت: من هم به عنوان داور مرحله اول و هم نهایی در این جشنواره حضور داشتم و قرار بود همه دستمزدها نقدی پرداخت شود اما وقتی برای داوری نهایی به بروجن رفتیم  بخشی از حق الزحمه داوری مرحله اول را دادند و تا به امروز ریالی به ما داده نشده است. البته هر بار نیز پیگیر شدیم مسئولین موسیقی تهران می گویند ما باید حق الزحمه ها را به حساب برگزار کنندکان بروجن بریزیم و آنها به شما پرداخت کنند و برگزار کنندگان بروجن نیز به گردن مسئولین تهران می اندازند.

این پژوهشگر ادامه داد: آخرین بار طی تماس تلفنی من با سرپرست دفتر موسیقی و بخش مالی دفتر موسیقی ، وعده این را دادند که بالافاصله با واریز بودجه هزینه ها را پرداخت خواهند اما متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: مسئله مالی یک طرف ، رفتارهای ناشایست برگزار کنندگان از طرف دیگر آزار دهنده است، متاسفانه در روند برگزاری این جشنواره برگزار کنندگان بدترین رفتارهای را با هنرمندان داشتند به طوری که در روزهای برگزاری هادی منتظری یکی از داوران این جشنواره به دلیل وخامت وضعیت جسمی اش به بیمارستان رفت اما متاسفانه نه تنها کسی به بیمارستان نیامد بلکه احوالی نیز از ایشان جویا نشدند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: