انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
آلبوم«حقیقت سایه ها» که آلبوم تخصصی و چند نوازی دف اثر محمد طریقت است منتشر شد.

به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی، محمد طریقت درباره آلبوم«حقیقت سایه ها» گفت: این اثر برای نشان دادن قابلیت های نهفته در ساز دف ساخته شده که متاسفانه مدتی است این ساز از توجه عموم خارج گشته و در باور اغلب مردم به غلط سازی محدود با اصولی ساده جلوه کرده است.

وی در ادامه افزود: این آلبوم حاصل صدای چندین دف در اندازه های مختلف با جنس پوست و ضخامت های متفاوت است که هر یک به تنهایی توسط خودم نواخته شده و هیچ گونه تغییرات مصنوعی صدا وجود ندارد.

طریقت همچنین عنوان کرد: نام آلبوم«حقیقت سایه ها» برگرفته از نظریه فیلسوف شهیر یونانی افلاطون است اما ارتباط عمده ای با اصل نظریه ندارد. حقیقت سایه ها ناظر بر گم شدن انسان امروزی در متن زندگی های مجازی و هیاهوی آن است.

این نوازنده گفت: انتخاب نام آثار و ترتیب آنها با توجه به این اندیشه و با هدف هماهنگ شدن ذهن شنونده با آثار صورت گرفته است؛ این آلبوم توسط موسسه ی نوای نی داوود به انتشار درآمده است.

آلبوم«حقیقت سایه ها» پس از کتب«از خانقاه تا تصنیف» و «ریتم از نگاهی دیگر» جدیدترین اثر محمد طریقت است. وی پیش از این تنظیم و آهنگسازی قطعاتی در آلبوم هایی مانند شور سرمستان ، جام الست ، سرآغاز و....را نیز بر عهده داشته است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: