انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۴
استاد محمدرضا لطفی اردیبهشت ماه سال 87 مهمان ویژه برنامه هفت اقلیم رادیو فرهنگ بود؛ در این برنامه رادیویی، آیدین آغداشلو، محمود دولت‌آبادی و پرویز مشکاتیان روی خط می‌آیند و درباره این استاد تار، سخن می‌گویند.
از حضور «محمد دولت‌آبادی» برای اولین بار در رادیو تا خوش‌ و بش «لطفی» و «مشکاتیان» روی آنتن
 
به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، محمدرضا لطفی در ابتدای این برنامه به اوضاع آن زمان گروه شیدا اشاره می‌کند و از گروه‌های سه‌گانه بانوان، بازسازی و هم‌نوازان شیدا سخن می‌گوید. لطفی در ادامه این برنامه نسبت به اوضاع موسیقی انتقاد می‌کند و می‌گوید: «در ایران همه می‌خواهند به سرعت معروف شوند و در عرض 48 ساعت سوپراستار شوند.  این تعجیل باعث می‌شود تا یک سری استعدادها، بسوزند.»

در ادامه برنامه آیدین آغداشلو پشت خط می‌آید و چند جمله‌ای را درباره محمدرضا لطفی، می‌گوید: «بخش عظیمی از جامعه فرهنگی ما به وجود ایشان افتخار می‌کنند. با این که عادت به رفتن به جاهای شلوغ ندارم، اما به کنسرت آخر ایشان رفتم و لذت بردم. هرکاری که ایشان به عنوان مهارت شخصی عرضه کردند، فوق‌العاده بود. من چندان از شنیدن صدای کمانچه لذت نبردم، اما در این کنسرت برای نخستین بار از صدای کمانچه لذت بردم» ‌

محمود دولت‌آبادی دیگر مهمان این ویژه برنامه رادیویی بود. او گفته‌هایش درباره لطفی را با این بیت شعر آغاز می‌کند «حلقه‌ای بر گردم افکنده دوست/ می‌کشد آنجا که خاطرخواه اوست...من برای اولین بار است که در رادیو صحبت می‌کنم و این به اعتبار و احترام دوستی با محمد رضا لطفی است که پاره‌هایی از جوانی و زندگی سرشار خودم را با او گذراندم و آن ایام فراموش نشدنی است برای من و همواره وجد و حسرت از آن دوران یاد می‌کند. من بسیار دوست دارم محمد رضا لطفی را؛ و ساز او را سحر آسا دریافت کردم. همواره آرزو داشتم که لطفی به کشور برگردد و کماکان در رنج و وجد همگانی نقش خودش را داشته باشد. متاسفم که در کنسرت او نبودم و پنجه لطفی برای من یک تصویر همیشه آرزومندانه بوده است. خوشحالم از این که هم‌اکنون صدای او را می‌شنوم امیدوارم وجود ایشان در ایران بتواند هنرمندان بزرگ موسیقی ایران را گرد هم فراهم بیاورد. من به عنوان یک ایرانی قدم او را به ایران خوشامد می‌گویم»

در ادامه این برنامه رادیویی پرویز مشکاتیان نیز به بهانه شب تولدش روی خط برنامه هفت‌اقلیم می‌آید. محمدرضا لطفی در ادامه تولد این استاد موسیقی را تبریک می‌گوید و با هم خوش‌وبش می‌کنند. در ادامه بخش‌هایی از این برنامه رادیویی شنیدنی را می‌شنوید:



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: