انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
کتابخانه صوتی برای کودکان و نوجوانان نابینا در منطقه ۱۰ شهرداری تهران راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ صادق کرمیان، مدیر این منطقه و رئیس فرهنگسرای عطار از راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای نابینایان در این منطقه خبر داد و افزود: راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای نابینایان در منطقه  از جمله اهداف برگزاری جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان است.

به گفته رئیس فرهنگسرای عطار، تاکنون بیش از ۴۰۰۰ فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و تمام فایل‌ها، پس از گذراندن مراحل قانونی، در اختیارکودکان و نوجوانان و به‌ویژه  نابینایان قرار می‌گیرند.

کرمیان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره تولید کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان گفت: معرفی کتاب‌های مناسب گروه کودک و نوجوان، گردآوری قصه‌ها، افسانه‌ها و گویش‌های محلی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین نوعدوستی و راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای نابینایان در منطقه  از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر فرهنگی- هنری منطقه ۱۰ به نحوه شرکت در این جشنواره اشاره و بیان کرد: ۶۰۰ عنوان کتاب مناسب کودکان و نوجوانان معرفی و از علاقه‌مندان خواسته شده با انتخاب یک یا چند اثر، طبق شرایط توضیح داده شده در سایت جشنواره آن را در محیطی مناسب بازخوانی و ضبط و سپس فایل تولید شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته کرمیان، هوشنگ مرادی کرمانی، مصطفی رحماندوست، میکائیل شهرستانی، احسان کرمی و بهاره رهنما، داوری مرحله نهایی دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان(نابینا) را بر عهده گرفته‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: