انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۴
پوستر و اپلیکیشن رسمی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئا تر فجر با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، سعید اسدی دبیر این دوره از جشنواره و جمعی از هنرمندان در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی رونمایی شد.
پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد
به گزارش تابناک فرهنگی مرادخانی در این مراسم گفت: جشنواره امسال ویژگی های ممتازی دارد و بر مبنای تفکر و پژوهش عمل کرده است؛ از طرفی به فعالیت های گروهی که سال ها آرزوی همه ما بوده توجه داشته است؛ اگرچه در حوزه های دیگری چون موسیقی و سینما نیز کار گروهی ارزشمند است، اما در حوزه تئاتر اهمیت بیشتری پیدا می کند.
وی با تشکر از مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی برای فراهم کردن چنین فضایی ابراز امیدواری کرد که آثار این سمینار در قالب مباحث تئوریک برای آیندگان تئاتر و هنر بر جای بماند.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر همواره در حوزه هنر کمبود امکانات وجود داشته است؛ امروز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی نویدهایی دادند و گویا تلاش ها تا اندازه ای موثر واقع شده است؛ اگر این نویدها جامه عمل به خود بگیرد، زمینه برای فعالیت هموارتر خواهد شد.

اسدی: پوستر جشنواره مفهوم گروه را به نمایش می گذارد
سعید اسدی دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز با اعلام اینکه پوستر جشنواره امسال توسط عباس محبوب طراحی شده، گفت: برای هویت بصری جشنواره از ابتدا برنامه داشتیم که مفاهیم مهم در تمامی اقلام از جمله پوستر تا تندیس به تصویر کشیده شود.
وی افزود: برای طراحی این پوستر از تئاتر شهر به عنوان مرکزی ترین نمادی که تئاتر ایران را به یاد می آورد، استفاده شده و این مرکز با نیرویی مغناطیسی با مخاطبان پیوند برقرار کرده است؛ این طرح شکلی از گردهمایی و تجمع است؛ به طوری که در آن همان مفهوم گروه که در تئاتر مورد تأکید است، دیده می شود.

اسدی همچنین گفت: از ابتدا تلاش ما بر آن بود که فرایند برگزاری جشنواره منظم پیش برود؛ فعالیت ها با برگزاری کار گاه های آموزشی آغاز شد و امروز بخش دیگری از برنامه ها ادامه پیدا می کند.

دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر درباره سمینار پژوهشی که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری در حال برگزاری است، توضیح داد: درونمایه ای که از ابتدا در قالب هویت بخشی به گروه های تئاتری در نظر گرفتیم با نگاهی علمی به مسائل روز تئاتر مانند گروه ها و اصناف، مواجهه گروه های نمایشی با یکدیگر و نیز مواجهه آنها با دولت بوده است.

وی همچنین از انتشار مقالات این سمینار در قالب کتاب خبر داد.

در ادامه این مراسم محمد عمروآبادیه، اپلیکشن رسمی سی و چهارمین جشنواره فجر را نیز معرفی کرد.

به گفته وی با نصب این اپلیکیشن روی تلفن های همراه، از لیست اجراها همراه با اطلاعات کامل ، اخبار جشنواره ، آلبوم عکس، گفت و گوهای صوتی و ... می توان مطلع شد.

به گزارش ایرنا، سمینار پژوهشی سی و چهارمین دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر، در حالی 15 دی ماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی کار خود را آغاز کرد که پوستر این دوره از جشنواره نیز رونمایی شد.

در این مراسم فرهاد ناظرزاده کرمانی، ایرج راد ، محمود عزیزی، حمید مظفری ، اتابک نادری ، سیاوش طهمورث ، مریم معترف ، اردشیر صالح ‍ پور ، ارمغان بهداروند ، آشنا و بهزاد فراهانی نیز حضور داشتند.

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: