انتشار: ۰۰:۵۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
مرکز تئاتر مولوی وابسته به اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران در فراخوانی آمادگی مجدد خود را برای میزبانی از اجرای نمایش های هنرمندان دانشگاهی اعلام می دارد.
به گزارش تابناک  فرهنگی ، در بخشی از متن این فراخوان آمده است: مرکز تئاتر مولوی از تمامی دانشجویان، استادان و هنرمندان فرهیخته عرصه هنر نمایش که با صبوری و همدلی در مراحل مختلف بازسازی، این تئاتر را یاری کردند، سپاسگزاری کرده و امیدوار است حضور مجدد این تالار پرقدمت در حوزه های مختلف هنر نمایش، گام جدی دیگری را در توسعه تئاتر دانشگاهی رقم زند.
این فراخوان می افزاید: علاقه مندان به اجرا در این مرکز در سال 1395، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز تئاتر مولوی به نشانی www.molavitheatre.com فرم های مربوطه را تکمیل کرده و با ارسال مستندات مورد نیاز، به صورت رسمی درخواست اجرای خود را برای سال آینده ثبت کنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز تالار مولوی، مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند همه روزه غیر از روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 20 به این مرکز به نشانی خیابان انقلاب، خیابان 16 آذر، شماره 16 مراجعه کنند.
تالار مولوی قدیمی ترین و معتبرترین تالار دانشگاهی کشور است که در سال 1353 با نمایش «بانوی سالخورده» نوشته فردریک دورنمایت و به کارگردانی زنده یاد حمید سمندریان افتتاح شد؛ این تالار محل ارائه آثار درخشان هنرهای نمایشی پس از انقلاب بوده و هنرمندان مطرحی چون اصغر فرهادی، علی رفیعی و خسرو خورشیدی در آن آثاری را خلق و ارائه کردند.
حدود چهار سال پیش این تالار به دلیل مشکلات عمده در حوزه ساختمانی، تأسیساتی و تجهیزاتی تعطیل شد و یکی از پایگاه های مهم تئاتر دانشگاهی کشور از دست رفت.
دانشگاه تهران بازسازی تالار مولوی را در ابعاد مختلف ابنیه ای، تأسیساتی و تجهیزاتی، از تیرماه 93 آغاز کرده و هم اکنون به چرخه هنرهای نمایشی کشور اضافه شده است.

** نمایش و سینما به روایت ادبیات اقتباسی
روایت فیلمنامه ای اقتباسی از داستان خواب شفیره ها، اثر علیرضا محمودی ایرانمهر و داستان «این رو یه نفر داده بدم به تو» از همین نویسنده به کارگردانی لیدا شمس، امروز ساعت 17 تا 19 به همت انجمن انسان به روایتی تازه در موسسه بهاران برگزار می شود.
انجمن انسان به روایتی تازه که پیرو توقف فعالیت کانون نقد داستان زنجان، در سال 94 از سوی اعضای این کانون تأسیس شد، هم اکنون با حمایت بزرگان سه عرصه نمایش، سینما و ادبیات هر دو هفته یکبار سلسله نشست هایی را با مضمون انتخاب و بررسی آثاری از نویسندگان معاصر در زمینه اقتباس ادبی برگزار می کند.
روایت نخست این جلسات با داستانی از سیامک گلشیری به کارگردانی شبنم راعی آغاز شد، و امروز جلسه دوم آن برگزار می شود.
علاقه مندان به حضور در این جلسه می توانند به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، کوچه نوربخش مراجعه کنند.

** کارگردان سوئیسی: ارتباط داستان نمایش مده آ و جایگاه زن در اجتماع ستودنی است
کارگردان و بازیگر جوان سوئیسی که نمایش نامه مده آ را خوانده، و در آلمان و سوئیس دو اجرای کاملا کلاسیک از این اثر را دیده، گفت: در این نمایش کارگردان از یک زوایه جدید به اسطوره مده آ پرداخته و اینکه توانسته ارتباطی میان داستان مده آ و جایگاه زن در اجتماع و جهان کنونی پیدا کند و آن را به صحنه بکشاند، جالب و ستودنی است.
به گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش، مشیل کوخلر افزود: نمی توانم این کار را با دیگر نمایش هایی که در ایران اجرا می شوند مقایسه کنم؛ چراکه این نخستین نمایشی است که در ایران دیده ام.
وی اظهار امیدواری کرد از اینکه بازهم بتواند نمایش های دیگری را در مدت زمان اقامت خود در ایران ببیند.
به گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش، میشل کوخلر (Micha Küchler) کارگردان و بازیگر جوان سوئیسی، لئونارد میشل (Leonard Michael) منتقد تئاتر، و فرانک موسینک
(Frank Musing) طراح صحنه از کشور آلمان به همراه مجید گیاهچی تهیه کننده برنامه نقد تئاتر، 13 دی ماه به تماشای نمایش «حرف بزن مده آ» اثر مشترک ایران و ایتالیا نشستند.
این نمایش به کارگردانی مهدی شیخوند و کلارا کورنا (Clara Corona) کارگردان آلمانی، هر روز به جز شنبه ها ساعت 19 در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه است./ایرنا



فراخوان اجرای عمومی نمایش در مرکز تئاتر مولوی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: