انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
رئیس انجمن دوستی ایران و سوئیس گفت: بزودی از سوی کارشناسان سوئیسی کارگاه آموزشی درباره چگونگی ساخت هتل و تعامل با گردشگران خارجی در ایران برگزار شود.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ «رضا رفیعی» افزود: متاسفانه هنوز زیرساخت ها برای توسعه صنعت گردشگری در کشور آماده نیست و فرهنگ پذیرش گردشگر میان مردم ضعیف شده است. از این رو، رسانه ها باید به ارتقای این فرهنگ بپردازند.
به گفته او، بنگاه های خرد و متوسط در حوزه گردشگری بهتر عمل می کنند.
این کارشناس اقتصادی، بیکاری را یک معضل بزرگ کشور دانست و تاکید کرد «بخش زیادی از معضل اشتغال را می توان از طریق بنگاه های خرد و متوسط حل کرد اما نه همه آن را».
رفیعی درباره آزادسازی منابع پس از رفع تحریم ها گفت: در صورتی که واردات را بر مبنای کالاهای سرمایه ای تنظیم کنیم بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی که اکنون با معضل بیکاری روبرویند، می توانند شاغل شوند.
وی درباره اهمیت فناوری اطلاعات گفت: از طریق فناوری اطلاعات می توان برای دانش آموختگان اشتغال ایجاد کرد.
رفیعی گفت: باید شرایط برای حضور کارآفرینان و رفع موانع کارآفرینی در کشور فراهم شود و بتوان از این راه اشتغال را توسعه داد.
وی افزود: دسترسی به درآمدهای نفتی باعث ایجاد رکود در روحیه کارآفرینی شده است. هرچقدر وابستگی به این درآمدها در کشور کاهش یابد می توان کارآفرینی را میان مردم تسری داد.
وی درباره کارآفرینان ایرانی در خارج از کشور گفت: روحیه کارآفرینی میان ایرانیان خارج از کشور بالاست که این موضوع نشان می دهد در صورتی که بستر فراهم باشد روحیه خلاقیت و نوآوری نیز بهبود می یابد.
وی تاکید کرد «متاسفانه در فرهنگ ما ضدیتی با سرمایه داری دیده می شود که باید چنین روحیه ای تعدیل شود. تغییر در نظام قانونگذاری می تواند بستر فعالیت بخش خصوصی را بهبود دهد».
رفیعی گفت: دولت با واگذاری بسیاری از امور می تواند بخش خصوصی را در کشور فعال تر کند و خود مسئولیت نظارت و ایجاد زیرساخت ها را بر عهده داشته باشد.
رفیعی تاکید کرد «مردم همواره بهتر از دولت می دانند چگونه یک فعالیت اقتصادی را راهبری کنند».



سوئیس با موضوع گردشگری کارگاه آموزشی در ایران برگزار می کند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: