انتشار: ۲۳:۴۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
مشاور سازمان جهانی گردشگری گفت : برند سازی درعرصه گردشگری یکی از ضرورت ها و اولویت های مهم جمهوری اسلامی برای توسعه و تقویت این صنعت است .


به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ پروفسور جعفر جعفری روز یکشنبه طی سخنانی در کنفرانس بین المللی برند گردشکری در اصفهان افزود : گردشگری رقابتی ترین صنعت دنیا است به همین جهت کشورهای جهان به برند گردشگری ورود پیدا کرده اند .
دبیرعلمی کنفرانس برند گردشگری ایران ادامه داد: ما باید در برند گردشگری شهامت و جرات رویارویی با دیگر کشورها را داشته باشیم تا این عرصه مهم را برای آیندگان هموار سازیم .
استاد و پژهشگر صنعت گردشگری با تشریح نقش و اهمیت کنفرانس بین المللی برند گردشگری ایران افزود : کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان زمینه مناسب علمی و عملی برای ارائه ایده ها و پیشنهادات و شکل گیری یک ساختار مناسب در این عرصه است.
مشاور سازمان جهانی گردشگری ، با بیان اینکه گردشگری و برند سازی در این عرصه از اولویت های ایران است خاطر نشان کرد در این کنفرانس هشت سخنران کلیدی از کشورهای منطقه جهان درعرصه گردشگری مهمترین دست یافته های خود را ارائه می کنند .
جعفری گردشگری را نماد صلح و آشتی ، میزبانی ، مهمان نوازی و احترام به ارزشهای میزبان دانست و گفت : عضویت در دهکده جهانی از دیگر شاخصه های صنعت گردشگری است .
وی افزود: تلاش در صنعت گردشگری نیازمند عشق و علاقه همیشگی است و به همین دلیل میهمانان خارجی این کنفرانس با وجود ایام سال نو میلادی در این کنفرانس حضور یافتند .
پروفسور جعفری با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان و پژوهشگران صنعت گردشگری جوانها هستند خاطر نشان کرد: بانوان نیز در حال حاضر در صنعت گردشگری نقش موثر و کارآمدی ایفا می کنند که همگی آنان فردای صنعت گردشگری را خواهند ساخت .
وی خاطر نشان کرد امیدواریم در پایان این کنفرانس دو روزه آغاز مناسبی برای برند سازی در صنعت گردشگری کشور باشد.
اولین کنفرانس بین المللی برند گردشگری ایران با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور روز یکشنبه در اصفهان آغاز بکار کرد .
در این کنفرانس که به مدت دو روز و با حضور کارشناسان گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، آمریکا، چین، کروئاسی، بلژیک، پرتقال، کره جنوبی، دانمارک، ژاپن، آلمان، استرالیا برپاشده، شاخصه های برند گردشگری جمهوری اسلامی بررسی و تدوین می شود.
بررسی ظرفیت های گردشگری ایران در حوزه های میراث فرهنگی و تاریخی، هنری، اجتماعی و خرده فرهنگ ها از دیگر برنامه های این همایش فرهنگی عنوان شده است .
در حاشیه این کنفرانس با حضور کارشناسان گردشگری کشور و 12 نفر از کارشناسان حوزه گردشگری کشورهای مختلف جهان، پنج کارگاه تخصصی مشترک برگزار و پنج مقاله علمی درباره گردشگری ایران ارائه می شود.
صنعت گردشگری ایران در سالهای اخیر روندی روبه رشد را آغاز کرده بگونه ای که طی دو سال گذشته میزان جذب گردشگر بطورمیانگین سه برابر افزایش یافته است .
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی روز پنجشنبه گذشته در نشست شورای اداری استان یزد افزود: میانگین رشد گردشگر در جهان 4.6 درصد است اما در دو سال گذشته شاهد رشد 12 درصدی جذب گردشگر در ایران بوده ایم.



ضرورت برند سازی درعرصه گردشگری ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: