انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
شب گذشته حضور هنرمندان ارزنده سینما و تلویزیون ایران در گالرى «سیحون» شهر لس آنجلس گروهى از فرهیختگان و دوستداران سینماى ایران را به این نمایشگاه نقاشى کشاند.


به گزارش تابناک  فرهنگی ؛گالری «سیحون» شهر لس آنجلس که به همّت «مریم سیحون» دختر معصومه و هوشنگ سیحون در سال ۲۰۰۴ پایه گذارى شده است، روز ۲ ژانویه ۲۰۱۶ (12 دی ماه جاری)، به مناسبت آغاز سال نوی میلادی، نمایشگاهی از آخرین آثار «بهمن پزشکزاد» (فرزند: ایرج پزشکزاد) و «سروش جعفرى جوزانی» (فرزند: مسعود جعفرى جوزانى) را در این گالری بر پا کرده بود؛ که با استقبال گسترده هنردوستان قرار گرفت. به ویژه هنگامى که شب گذشته «گوهر خیراندیش» هنرمند ارزنده سینما و تلویزیون ایران به همراه «مسعود جعفرى جوزانى» پس از نمایش موفقیت‌آمیز فیلم سینمایى «ایران برگر» در لس آنجلس به دیدن این نمایشگاه معتبر رفتند.

حضور فرهیختگان ایرانى مقیم لس آنجلس و ایران دوستان در این گالرى معتبر و صاحب نام، باعث شد تا بر خلاف عادت معمول و مرسوم، این نمایشگاه تا ساعتى پس از زمان اعلام شده باز بماند.

«على اخوت» که با نام مستعار «آلن دیوید» یکى از طراحان مشهور و صاحب نام جواهرات در آمریکاست، هنگام خرید تابلو با خنده می‌گفت: ما ایرانى‌ها برنامه خودمونو داریم. یعنى چى ساعت اعلام شده از پیش تموم شده؟

گالری «سیحون» قدیمی‌ترین و اولین گالری ایران است که به همت بانو «معصومه سیحون» در سال ١٣٤٦ خورشیدى در تهران برپا شد و شاهد نمایش آثار بزرگان هنر معاصر ایران همچون؛ سهراب سپهری، فرامرز پیلارام، اردشیر محصص، بهمن محصص، رضا مافی، مسعود عربشاهی، غلامرضا نامی‌، پرویز کلانتری، پرویز تناولی و بسیاری دیگر بوده است.

خانم «معصومه سیحون» که معرف هنرمندان بزرگ هنر معاصر بوده است، دو اعجوبه هنری «مکرمه قنبری» و «معاش اسمعیل» را نیز معرفی‌ کرد و به شهرت جهانی‌ رساند. به همّت این بانو بود که خوشنویسی به عنوان هنر باب شد و با نمایش اثر «رضا مافی» این کار شروع شد.



حضورهنرمندان سینماایران در لس آنجلس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: