انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
علی مرادخانی - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - با حضور در خانه استاد عیدی بهار - نوازنده ساز نی‌جفته - از 60 سال فعالیت و خدمات ارزشمند این استاد تجلیل کرد.


به گزارش تابناک فرهنگی ، مرادخانی در این دیدار گفت: احیای موسیقی سنتی محلی کمک زیادی به رشد و توسعه فرهنگ یک کشور در جامعه بین‌الملل می‌کند و احترام به موسیقی محلی احترام به فرهنگ و تمدن اقوام و گروه‌ها در جامعه قلمداد می‌شود.
وی ادامه داد: شوشتر جایگاه بسیار خوبی در موسیقی دارد و ما باید زمینه و فضایی فراهم کنیم تا به رشد، توسعه و معرفی این موسیقی به سایر مردم در نقاط مختلف کشور کمک شود.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: باید جشنواره‌های موسیقی محلی در استان‌ها راه‌اندازی و پیگیری شود. با شناختی که از هنرمندان شوشتر و توانمندی‌های آن‌ها دارم، این موسیقی می‌تواند در جشنواره‌های موسیقی نواحی حرفی برای گفتن داشته باشد.
همایون قنواتی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان - نیز با اظهار خوشحالی از شرایطی که برای تجلیل از پیشکسوتان موسیقی به‌وجود آمده است، گفت: بی‌شک مجموعه اداره کل از هنرمندان و فراهم ساختن زمینه برای رشد و شکوفایی بیش از پیش موسیقی بومی در شوشتر و استان حمایت خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: