انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۴
مجید برزگر توضیحاتی را درباره جای خالی دو فیلم "داستان خانواده فرشچی" و "یک شهروند کاملا معمولی" در فهرست آثار بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ارائه کرد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛ او که کارگردان فیلم "یک شهروند کاملا معمولی" و تهیه کننده فیلم "داستان خانوداه فرشچی" است به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: این دو فیلم از آغاز به بخش سودای سیمرغ ارائه نشده بودند و هیات انتخاب این دو اثر را ندیدند.

این هنرمند سینما اضافه کرد: البته علاقه‌مند بودم فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» را برای بخش سودای سیمرغ ارائه کنم اما متاسفانه مقررات جشنواره فجر چنین اجازه‌ای را به ما نمی‌داد و من بارها اعتراضم به این قضیه اعلام کرده‌ام. زیرا طبق این مقررات، فیلمی که قبل از جشنواره فجر در دیگر جشنواره‌های جهانی نمایش داده شده باشد، امکان حضور در فجر را نخواهد داشت و برهمین اساس از آنجا که فیلم "یک شهروند کاملا معمولی" پیش از این در چند جشنواره بین‌المللی اکران شده بود، نمی‌توانست متقاضی اکران در بخش سودای سیمرغ باشد. با این حال ما فیلم را برای بخش «هنر و تجربه» ارائه کرده‌ایم و امیدواریم در این بخش نمایش داده شود.

برزگر که با مشارکت شبکه آرته فیلم "داستان خانواده فرشچی" به کارگردانی نادر تکمیل همایون را تهیه کرده است، درباره غیبت این فیلم در بخش سودای سیمرغ تصریح کرد: این فیلم نیز از آغاز به این بخش ارائه نشد، زیرا تولید مشترک ما و فرانسه است و 70 درصد فیلم دیالوگ‌های فرانسوی دارد و از آنجا که زیرنویس آن آماده نشد‌،تصمیم گرفتیم فیلم را برای بخش بین‌الملل جشنواره که سال آینده برگزار می‌شود ارائه دهیم.

"یک شهروند کاملا معمولی" با بازی سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی، ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمد باقر صفانور، سعید آبیاری، پاشا جمالی، مدتضی نفری، تقی هاتفی، محمد‌کعبین ساخته شده است. تهیه‌کنندگان آن: مجید مدرسی و سعید آرمند بازیگرانی هستند که در سومین فیلم بلند سینمایی محید برزگر پس از «فصل باران‌های موسمی» و «پرویز» حضور داشتند.

«سورن مناساکانیان» کارگردان و بازیگر قدیمی ارمنی بازیگر اصلی «یک شهروند کاملا معمولی» است.

مناساکانیانِ 84 ساله بیش از شصت سال تجربه کارگردانی و بازیگری متونِ کلاسیک ارمنی را در جامعه تئاتر ارامنه دارد.

در خلاصه داستان «یک شهروند کاملا معمولی» آمده است: آقای صفری 83 ساله، کارمند بازنشسته اداره‌ پست که در شهرکی قدیمی در تهران زندگی می‌کند، پس از مرگ همسرش تنهاست. تنها پسرش که خارج از ایران است تصمیم دارد او را برای دیدار و مداوا به کانادا دعوت کند. مقدمات این سفر، زندگی آرام و معمولی او را کمی به هم می‌ریزد...

همچنین "داستان خانوده فرشچی" درباره خانواده‌ای قدیمی و سنتی در تهران است که از فرش فروشان به‌نام بازار تهران به شمار می‌روند. در ابتدای فیلم متوجه می‌شویم که پدر خانواده که در فرانسه زندگی می کند در این کشور فوت کرده و همسر و پسر او برای بازگرداندن جسد پدر به فرانسه سفر می‌کنند و در این سفر ماجراهایی برای آنها رخ می‌دهد.

گلاب آدینه، بابک حمیدیان، محسن سلیمانی، لادن سلیمانی، بانیپال شومون، مهسا طهماسبی، محمدباقر صفانور، اشکان خیل نژاد، محمد صدیقی مهر، رها خدایاری، مجید خدایی، زهرا برومند و پوریا تهرانی بازیگران فیلم هستند.


این دو فیلم به هیات انتخاب فجر ارایه نشدند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: