انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
به دنبال اظهارات بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در خصوص «اقدامات علی رهبری بدون در نظر گرفتن میزان بودجه بنیاد برای ارکسترها»، «عدم هماهنگی با ارکستر ملی» و «لغو اجراهای ارکستر سمفونیک به دلیل شکستن ساز پیتر باران»، مدیر هنری ارکستر سمفونیک ضن دروغ خواندن این اظهارات توضیحاتی را در اختیار بخش موسیقی تابناک فرهنگی قرار داده است.
اظهارات جمالی دروغ محض است/ تمام گرفتاریهای ارکستر به عدم مدیریت جمالی باز می گردد

علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران که هم اکنون در وین به سر می برد در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی با اشاره به اظهارات اخیر بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: اظهارات آقای جمالی که با یکی از رسانه ها مطرح کرده دروغ محض است، ایشان در بخشی از مصاحبه خود عنوان کرده اند که پیتر باران با یک روز تاخیر به ایران آمده و به همین خاطر فرصتی برای تمرین وجود نداشته و این عاملی برای لغو کنسرت ارکستر سمفونیک تهران شده است ، در حالی که آقای باران درست است که با یک روز تاخیر آمدند ولی حضورشان به موقع بود چرا که سه روز قبل از اجرا در ایران بودند به طوری که رسیتال خودشان را هم برگزار کردند اما ما برای اجرا با حضور این سولیست به رهبری اردینچ مکانی برای تمرین نداشتیم و آقای جمالی خودشان دستور تعطیل تمرین را برای نداشتن جا داده بودند که برای این صحبت بنده 75 نفر شاهد وجود دارد.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران ادامه داد: اگر آقای جمالی به کار ارکستر سمفونیک آشنا بودند می دانستند که سولیست برای یک اجرا یک روز قبل می آید و به ارکستر ملحق می شود با این حال آقای باران با وجود اینکه هواپیمایشان 24 ساعت تاخیر داشت سه روز زودتر رسیدند و توانستند قبل از اجرا با ارکستر،  2 رسیتال هم برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه صحبتهای بهرام جمالی عوام فریبی مطلق است ، بیان داشت: ایشان در بخش دیگری از آن مصاحبه در خصوص بودجه و آگاهی بنده از میزان آن صحبت کرده اند در صورتی که برنامه ریزی برنامه «مهر تا مهر» با حضور خود ایشان انجام گرفت و خودشان نیز جلوی چشم بنده ، آقایان مشفق ، یزدانی و پورناظری اعلام کردند که به هر صورت این برنامه ها را اجرا می کنند و بعد در مقابل رسانه ها در حالی که کنار من نشسته بودند این برنامه را اعلام کردند و از اجرایی شدن آن خبر دادند.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران ادامه داد: کنسل کردن برنامه های این هفته ارکستر به هیچ وجه ارتباطی به شکستن ساز آقای پیتر باران ندارد که ایشان مطرح کرده اند چرا که پیتر باران بلافاصله سازش را ترمیم کرد.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران با اشاره به اظهارات دیگری مدیرعامل بنیاد رودکی درباره عدم هماهنگی با ارکستر ملی گفت: این خود نیز دروغ بزرگ دیگری است که ایشان گفته اند. آقای جمالی شهریورماه وقتی برنامه تمرینات ارکستر سمفونیک را با هم تنظیم می کردیم به من گفتند از اول مهر به احتمال زیاد ارکستر ملی نخواهد بود با این وجود 10 هفته خالی برای اجراهای ارکستر و تمریناتشان در نظر گرفته شد و ایشان در تقویم بنده به دست خط خودشان این زمانها را نوشتند و دروغ دیگر ایشان گفتن روزهای شنبه و دوشنبه برای تمرین ارکستر ملی است چرا که ما 10 هفته را برای آنها در نظر گرفتیم و اگر هم چنین بود از همان روز برنامه ریزی این مسئله را لحاظ می کردیم.

علی رهبری اظهار داشت: آقای جمالی مدتهاست حقایق را به مردم نمی گوید . او مسئول مطلق تمام گرفتاریها هستند . بنده فقط مسئول هنری ارکستر بودم و تمام گرفتاریهای دیگر به ایشان ارتباط دارد.اگر کمی کار را جدی تر گرفته بودند وضع ما به هیچ وجه به اینجا نمی رسید. ما هر هفته مشغول تصحیح کردن یکی از اشتباهات ایشان یا همکارانشان هستیم وگرنه سوال بزرگ اینجاست که او از اسفند سال گذشته تا مهرماه وقت داشت وضع اداری ارکستر را طوری سامان دهد که ما هم اکنون از نظر اداری در وضعیت صفر  نباشیم.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در ادامه خاطر نشان کرد: من در این مدت همکاری با احترام کامل با آقای جمالی رفتار کردم و هیچ وقت هم اعتراضی نداشتم و مطمئن بودم که کارشان را انجام می دهند . وظیفه من و نوازندگان ارکستر کار هنری بوده که آن را به حد اعلا رسانده ایم ولی هم اکنون سه ماه است که هر روز با یک گرفتاری تازه ای روبرو می شویم که فقط و فقط به عدم مدیریت ایشان بر می گردد نه مدیریت هنری .

وی افزود: اگر آقای جمالی سبک دروغ گویی نداشتند من را انقدر ناراحت نمی کردند کافی بود ایشان عذرخواهی می کردند ولی ایشان باعث شدند من از دهها نفر خجالت بکشم که حقوقشان را پرداخت نکرده اند. 

رهبری ادامه داد: من نمی دانم پرداخت نکردن حقوق آقای بهنام ابوالقاسم چه ارتباطی به برنامه «مهر تا مهر» دارد؟ نمی دانم پرداخت نکردن حقوق آقای اسماعیل تهرانی و دهها موزیسین دیگر چه ارتباطی به این برنامه دارد؟ حرفای ایشان نمی تواند حقیقت داشته باشد چرا که برای ارکستر سمفونیک در مهرماه 2 برنامه، آبان ماه 1 برنامه ، آذرماه هیچ برنامه و دیماه 3 برنامه پیش بینی شده بود که تمام اینها با نظر خود جمالی انجام گرفته بود.

 وی اظهار داشت: هر وعده هنری که بنده داده ام بدون استثنا انجام شده و هر وعده اداری که داده شده تقریبا اجرا و عملی نشده . ایشان آبروی من را جلوی دهها موزیسین درجه یک مملکت برده اند و باید از آنها ، آقای وزیر و آقای معاون هنری وزیر عذرخواهی کند نه اینکه سفسطه کند.

رهبری در پایان گفت: اگر از مهر نتوانسته اند حقوق نوازنده ها را مرتب پرداخت کنند پس چرا از فروردین تا مهر را با تاخیر چند ماهی پرداخت کردند؟ اگر صحبت بر سر بودجه ارکستر است پس چرا خدمات اداری که ارتباطی هم به بودجه ارکستر نداشته با تاخیر فراوان پرداخت شده و برای ما گرفتاری های بزرگی ایجاد کرده اند؟ اگر ایشان به همین شکل به رفتارشان ادامه دهند بنده هم به همین شکل حقایق دیگری را هم خواهم گفت. 



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • مجید
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
1
از اولش هم همه معتقد بودند که بهرام جمالی مثل پیروز ارجمند بدرد کار اجرایی نمیخوره . جدا اقای مراد خانی چه بسرش آمده بود که اینجوری مدیر انتخاب کرد ...؟!
  • ناشناس
  • Austria
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
0
خيلى عجيبه كه رهبرى وقتى پول خودش را ندادند ياد پول اعضاىاركستر افتاد كه ماه هاست پرداخت نشده! در ضمن ايشان هميشه از اقاى جمالى به عنوان سعدى حسنى دوم ذكر ميكردند! حالا كه ايشا همكارى كامل با خرابكاريهاى رهبرى نميكنند بد شدند! رهبرهاى خوب و جوان ايرانى زياد هستن. ايشون بهتره برگردند به ده كوره ى اطريشا
  • ناشناس
  • Austria
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
2
0
ايشان در وين زندگى نمى كند بلكه در يك ده كه صد كيلومتر دور از وين است ولى هميشه محل زنگيش را وين اعلام ميكند. خوب ذديگر ما ديگر عادت كرديم به دروغگويى ايشان.
  • ناشناس
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
0
استاد دوروغگویی آقای رهبری.... من نمیگم آقای جمالی راستگو ولی از این رهبر من دروغگو تر ندیدم.خدا میدونه نگران چیه که یه همچین مصاحبه ای کرده.آقای رهبری از چی ترسیدی؟یه روزی سر تمرین گفت هر آدم سالمی روزی 40 تا دروغ میگه من سعی میکنم 4 تا بگم ولی با شناختی که من دارم ایشون روزی 400 تا دروغ میگه.خدا به دادمون برسه
  • ناشناس
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
1
این رو که دیگه همه میدونن چاله نکنده که منار کار نمیذارن ، اول زیر بنارو درست کنین بعد ارکستر سمفونیک راه بندازین . البته ارکستر سمفونیکی که بود و نبودش برای آقایان فرقی نمیکنه ! و فقط بفکر جیب توبره ای خودشانند...
  • ناشناس
  • Austria
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
0
خيلى عجيب است. رهبرى اول كار ميگفت به من اختيار تام دادند و من همه چيز در اختيارم است و براى همه چيز تصميم ميگيرم ولى حالا كه پول ها ته كشيده ( به چه صورتى خدا ميدونه) ميگويد من فقط مدير هنرى هستم و همه ى اشتباه ها را جمالى انجام داده.