انتشار: ۰۳:۰۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴
درخواست نماینده کلیمی‌ها از مسجدجامعی

خیابان "سی تیر" را به خیابان "ادیان" تغییر نام دهید

رییس انجمن کلیمیان تهران از سازمان میراث فرهنگی و شورای شهر درخواست کرد نام خیابان «سی تیر» را به خیابان «ادیان» تغییر دهند.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛  همایون سامریح با طرح درخواستی از احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران و رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: نام‌گذاری خیابان "سی تیر" به نام خیابان "ادیان"، به عنوان یکی از تاریخی‌ترین خیابان‌های تهران هرچه زودتر انجام شود.

او تاکید کرد: با توجه به قرار گیری اماکن مذهبی متعلق به ادیان مختلف در این خیابان و براساس صحبت‌هایی که پیش از این درباره این نام‌گذاری شده بود از مدیریت شهری و میراث فرهنگی تهران درخواست می‌کنیم نام این خیابان را هرچه سریعتر تغییر دهند تا توجه بیشتری نسبت به حفاظت از خیابان و بناهای تاریخی آن صورت گیرد.

احمد مسجدجامعی نیز که در برنامه تهران‌گردی این هفته خود از کلیسا‌ها و کنیسه‌های تهران که تعدادی زیادی از آنها در خیابان سی تیر قرار دارند، به مناسبت آغاز سال نو میلادی و به انگیزه‌ تبریک گفتن به اقلیت‌های مذهبی بازدید کرد، گفت: سند این اقدام حدود شش سال پیش تهیه شد، حتی برای تغییر نام این خیابان مصوبه‌ای نیز وجود دارد. امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد و میراث فرهنگی استان تهران اقدامات مورد نیاز در این زمینه را انجام دهد.

به گزارش ایسنا‌، سامریح همچنین در صحبت‌هایش از میراث فرهنگی و شهرداری خواست تا نخستین کنیسه‌ لهستانی‌ها در تهران را به دلیل داشتن فضاها و موقعیتی که در خیابان سی تیر دارد به موزه تبدیل کنند، که مسجدجامعی در پاسخ به این درخواست اظهار کرد: باید تصمیمات مربوط به تبدیل چنین فضای ارزشمندی به موزه توسط جامعه کلیمی‌ها صورت گیرد. با توجه به اینکه این جامعه نماینده‌ای را نیز در مجلس شورای اسلامی دارد امیدوارم تبدیل این فضا به موزه و تغییر نام خیابان سی تیر با پشتیبانی‌های میراث فرهنگی تهران هرچه سریعتر انجام شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: