انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۴
اپرای عروسکی حافظ از تاریخ 15 تا 25 دی ماه در تالار حافظ مجددا روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان طی 10 شب در ساعت 19 می‌توانند به تماشای این اپرا بنشینند.
غریب‌پور «اپرای حافظ» را دوباره روی صحنه می‌برد

به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، اپرای حافظ به کارگردانی، نویسندگی و طراحی صحنه بهروز غریب‌پور و اجرای گروه نمایشی آران برای اولین بار در تیر ماه ۱۳۹۱ به آهنگسازی امیر پورخلجی به اجرا در آمد ولی پس از چند اجرا، برنامه متوقف شد و بهروز غریب پور پیشنهاد ساخت موسیقی جدیدی برای آن را به بهزاد عبدی، آهنگساز دو اپرای قبلی اش (اپرای مولانا و اپرای عاشورا) داد. اپرای حافظ با موسیقی جدید در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۱ به روی صحنه رفت. موسیقی این اپرا در اکراین به رهبری ولادمیر سیرنکو ضبط شد و خوانندگان و نوازندگان در تهران بر روی موسیقی ضبط شده خواندند.

در نسخه اولیه اپرای حافظ، علیرضا قربانی نقش حافظ را خوانده بود و در نسخه دوم آن به آهنگساز بهزاد عبدی، محمد معتمدی نقش حافظ را خوانده است.

بهروز غریب پور نويسنده اپراي حافظ که پيشتر اعلام كرده بود به دليل دوري از تكرار و بازشدن راهي جديد در اپراي ملي به سراغ آهنگسازي غير از بهزاد عبدي مي رود؛ پس از سفارش اين اپرا به امیر پورخلجی و اجراي چندين شبه اين اپرا با موسيقي او، از همكاري با اين آهنگساز منصرف شد و باز با بهزاد عبدي همكاري كرد. در اين همكاري بخشهاي نمايشي به همان شكل قبلي به اجرا گذاشته شد و عبدي روي اين نمايش موسيقي جديدي ساخت. پس از يك سال از لغو اچراي موسيقي پورخلجي، اين آهنگساز فايل صوتي آهنگي كه خود براي اين موسيقي ساخته بود را روي اينترنت قرار داد كه با اعتراض و شكايت بهروز غريب پور مواجه شد.

اپرای عروسکی حافظ از تاریخ 15 تا 25 دی ماه در تالار فردوسی مجددا روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان طی 10 شب در ساعت 19 می‌توانند به تماشای این اپرا بنشینند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: