انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۴
مدیر بخش مستند جشنواره فیلم فجر از رسیدن نسخه نهایی 80 فیلم مستند به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر خبر داد و یادآور شد که برخی از صاحبان آثار برای اولین نمایششان در جشنواره فیلم فجر آثار خود را ارایه کرده‌اند.
به گزارش تابناک فرهنگی ، مرتضی رزاق کریمی مدیر بخش مستند جشنواره فیلم فجر با اعلام این خبر درباره آثار ارسال شده به بخش مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، گفت: ۸۰ فیلم مستند به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شده است و برخی از صاحبان آثار برای اولین بار فیلم های خود را به جشنواره فیلم فجر ارایه کرده اند و مجموع مستندهای رسیده به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر توسط هیات انتخاب درحال بازبینی هستند.

وی در ادامه یادآور شد: امسال در بخش مستند جشنواره فیلم فجر کارگردان های نسل اولی و سومی و به نوعی از همه نسل ها حضور دارند. در مستندهای جشنواره سی و چهارم فیلم هایی وجود دارند که قابلیت اکران سینمایی هم دارند و در کنار آثار داستانی، آثار مستند هم برای مخاطبان جذابیت ویژه ای خواهند داشت. در کشور ما در بخش مستند رشد کمی و کیفی قابل توجهی اتفاق افتاده تا آنجا که تلویزیون هم نسبت به گذشته توجه بیشتری به فیلم های مستند داشته است.

مدیر بخش مستند جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: امروز شاهدیم که مستندهای سینمایی در ژانرهای مختلف و سلایق گوناگون ساخته شده که این مستندها ظرفیت های دیگر نمایشی مثل سالن های سینما و نمایش خانگی را هم دارند و بر این اساس می توان گفت چرخه تولید، توزیع و نمایش برای سینمای مستند در حال شکل گیری است.

رزاق کریمی با بیان اینکه این امر به نفع سینمای ایران خواهد بود، ادامه داد: با این کار ظرفیت بالقوه مخاطبان سینمای ایران فعال تر خواهد شد و ضریب اشغال صندلی ها نیز افزایش می یابد و بدین شکل طیف جدیدی از مخاطبان به سینما اضافه خواهند شد. سینمای مستند علاوه بر داشتن ظرفیت سینما به عنوان سرگرمی، یک سینمای بینا رشته ای هم محسوب می شود که شاخه های دیگری از هنر، علوم و فنون را هم درگیر خواهد کرد. مستندهای اجتماعی علاوه بر اینکه مخاطب را درگیر می کنند، کارشناسان حوزه علوم اجتماعی و انسانی را هم می توانند جذب خود کنند.

وی جشنواره فیلم فجر را فرصت مناسبی دانست تا مخاطبان جدی سینمای ایران بتوانند علاوه بر آثار داستانی با سینمای مستند در شکل بسیار تاثیرگذار مواجه شوند زیرا انتخاب های جشنواره فیلم فجر با رویکرد کاملا سینمایی و دراماتیک از جنس مستند خواهد بود.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از تاریخ  ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: