انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
نخستین جایزه ادبی- هنری مهدی آذریزدی که به همت شورای کتاب کودک و مؤسسه ریحانةالرسول یزد برگزار شد، برگزیدگان خود را شناخت.
نخستین جایزه ادبی آذریزدی برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش تابناک فرهنگی، مراسم اهدای جوایز نخستین جایزه ادبی- هنری آذریزدی عصر امروز یکشنبه ششم دی ماه با حضور کسانی چون حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، مهدی محقق، کامران فانی، شهرام اقبال‌زاده، حمیدرضا شاه‌آبادی، نوش‌آفرین انصاری، علیرضا گلدوزیان، سحر ترحنده و بسیاری از علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان در هتل البرز برگزار شد.

«آب انبار» از هوشنگ مرادی کرمانی، «آرش:حکایت تیرانداختن مرد قصه‌گو» اثر مرجان فولادوند، «اشوزدنگهه» از آرمان آرین، «رزانه دختر گندم» اثر محمدرضا یوسفی، «رستم و اسفندیار» مرجان فولادوند و «رؤیای گردآفرید» از مینو کریم زاده آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری بودند.

در میان این آثار «پنجره ای نو به شاهنامه: شاهی در پوست پلنگ، فریدون و پسرانش، کاخی که فرو ریخت» اثر علی اصغر سیدآبادی، «زال و سیمرغ» از مصطفی رحماندوست، «سیاوش» از آتوسا صالحی، «شنیدار پندار» از فریده خلعتبری و «نیم من از بوق ابن پشم پانزده» حسن سیدعلی شجاعی به چشم می خوردند.

هیئت داوران از میان این آثار «آرش حکایت تیرانداختن مرد قصه‌گو» و «رستم و اسفندیار» از مرجان فولادوند، «سیاوش» اثر آتوسا صالحی، «زال و سیمرغ» از مصطفی رحماندوست، «اشوزدنگهه» از آرمان آرین و «نیم من بوق ابن پشم پانزده» از حسن سیدعلی شجاعی را به عنوان آثار برگزیده نخستین جایزه ادبی- هنری مهدی آذریزدی انتخاب کردند.

همچنین فریده فرجام نویسنده «مهمان‌های ناخوانده» که نخستین کتاب منتشر شده از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز هست، به عنوان نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان تقدیر شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: