انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبرنگار فرهنگی تابناک در نمایشگاه کتاب انواع و اقسام کتاب در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. در این میان از کتاب‌های کودک و نوجوان می توان یافت یا آثار بسیار نفیس هنری و یا مذهبی. عده بسیاری در پاسخ به کاهش سرانه خرید کتاب و مطالعه روی هزینه بالای این محصول فرهنگی تاکید دارند که البته این نظریه مخالفان خود را هم دارد. ایشان معتقدند که درحالی که یک ساندویچ و یا غذای فست فودی از مبلغ پشت جلد عموم کتابها گران‌تر است، توان خرید خانواده نمی تواند دلیل موثر و یا مناسبی در تعیین میزان توجه به خرید کتاب باشد.
شما باید برای در اختیار داشتن این قرآن نفیس بیش از یک و نیم میلیون تومان هدیه کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تابناک در نمایشگاه کتاب انواع و اقسام کتاب در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. در این میان از کتاب‌های کودک و نوجوان می‌توان یافت یا آثار بسیار نفیس هنری و یا مذهبی. عده بسیاری در پاسخ به کاهش سرانه خرید کتاب و مطالعه روی هزینه بالای این محصول فرهنگی تاکید دارند که البته این نظریه مخالفان خود را هم دارد. ایشان معتقدند که درحالی که یک ساندویچ و یا غذای فست فودی از مبلغ پشت جلد عموم کتاب‌ها گران‌تر است، توان خرید خانواده نمی‌تواند دلیل موثر و یا مناسبی در تعیین میزان توجه به خرید کتاب باشد.

در عین حال نمایشگاه کتاب با توجه به عرضه مستقیم کتاب از ناشران به مخاطبین محلی است برای صرفه جویی در هزینه‌ها و خرید ارزان‌تر کتاب. بر همین اساس سعی کردیم تا گران‌ترین اثر ارائه شده در این نمایشگاه را بیابیم که طبیعتا از تخفیف قابل توجهی هم برخوردار می‌شود.

قرآن نفیسی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه شده است که بنابر ادعای مسئولین غرفه ارائه دهنده هدیه آن در روزهای عادی ۱ میلیون و نهصدو پنجاه هزار تومان است که البته در شرایط نمایشگاهی شما از تخفیف ۳۰۰ هزارتومانی برخوردار خواهید شد.

در مورد علت این مبلغ بالا سوال کردیم که محمد نوری سرپرست غرفه انتشارات مبلغان گفت: قطع این قرآن نفیس سلطانی (دو رحلی) است و تماما با کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرمی تولید شده است. چاپ آن ۸ رنگ بوده و همه صفحات مذهب هستند.

وی افزود: جلد این کتاب نورانی از چرم طبیعی بسیار مرغوب تهیه شده و صحافی آن توسط استاد متین رضا مشهور به پدر صحافی ایران انجام شده است.

این کار‌شناس خوشنویسی ادامه داد: از دیگر نکاتی که در بالا رفتن هزینه تولید این اثر نفیس تاثیر گذار بوده خرید امتیاز خط آن از استاد بهرام سالک است که به نظر می‌رسد مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی برای این منظور پرداخت شده است.

وی افزود: به هرحال سرمایه گذاری بر روی چنین پروژه‌ای انگیزه بسیار می‌خواهد چرا که تعداد مشتریان این اثر بسیار معدودند و بازگشت سرمایه به کندی صورت می‌پذیرد که خود این مسئله هم از دلایل افزایش هدیه آن به شمار می‌رود.

نوری در مورد مشتریان این قرآن منحصر به فرد گفت: به دلیل درشتی خط و سهولت قرائت این اثر مخاطبین خود را دارد حتی من یک مشتری افغانی را به یاد می‌آورم که با پس انداز کردن پول خود اقدام به خرید یک جلد از این قرآن کرد تا بتواند آن را به برادر خود که از کمسویی چشم رنج می‌برد هدیه کند البته او اعتقاد داشت که نور قرآن سوی چشم را باز می‌گرداند و به نظر می‌رسید در این اعتقاد خود بسیار راسخ‌تر از ما ایرانیان بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این قرآن ترجمه‌ای ندارد تشریح کرد: ترجمه قرآن یک نکته سلیقه‌ای است که ممکن است هر فردی، ترجمه یکی از اساتید را بپسندد و این ریسک تولید را بالا می‌برد از سویی دیگر این قرآن برای مخاطبین خارج از کشور هم در نظر گرفته شده است که عموما عرب زبان هستند و نیازی به ترجه ندارند.

نوری دلیل دیگری را هم برای نبود ترجمه ذکر کرد: این قرآن در حال حاضر ۱۲ کیلو وزن دارد که قطعا بدون رحل مناسب قرائت آن مقدور نیست؛ حال اگر ترجمه هم به آن اضافه شود با توجه به افزایش تعداد صفحات هم به هزینه آن اضافه خواهد شد و هم به وزن آنکه طبعا مورد پسند نخواهد بود.

شایان ذکر است که این قرآن از معدود قرآن‌های نفیس کشور است که از خط عثمان طه کپی نشده و خط منحصر به فرد خود را دارد و از سویی دیگر گواهی تایید و مجوز نشر دارالقرآن را هم اخذ کرده و این به این معنی است که از هرگونه اشکال اعرابی و یا املایی و محتوایی مبراست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • رامین اقبال زاده
  • Iran, Islamic Republic of
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
1
پرفروش ترین کتاب بین المللی ( 1Q84) توسط انتشارات آوای مکتوب به چاپ رسیده و در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران رو نمایی و بفروش رسیده است.
لطفا اطلاع رسانی نماید.