انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
طرح «دانشنامه هنر ایران» با ویراستاری علمی دکتر یدالله غلامی، در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی آغاز به کار کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، یدالله غلامی مدیر طرح «دانشنامه هنر ایران» در این باره گفت: نقاط عطف در سیر هنر ایران و تمایز سبکهای درونی آن وابسته به رویدادهای تاریخی و فرهنگی است، و اصول هنر ایرانی را می‌توان در مداومت، تکامل و پیوندهای فرهنگی جستجو کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی از آغاز تألیف دانشنامه‌هایی تخصصی علاوه بر دائره‌المعارف بزرگ اسلامی بوده و مرکز اساساً دارای مناسبترین بستر برای این نوع از کار علمی است، به طرح «دانشنامه هنر ایران» نیز پرداخته است. کتاب مورد نظر یک دائره‌المعارف است و نظام الفبایی خواهد داشت و مراجعه کننده را به آسانی به مجموعه‌ای کافی از آگاهی‌ها راجع به یک موضوع خاص در زمینه هنر ایران خواهد رساند.

مدیر طرح دانشنامه هنر ایران گفت: مخاطبان این دانشنامه عبارتند از: کلیه فارسی زبانانی که مایلند با هنر ایران از دیدگاه محققان بی‌طرف و عالم آشنا شوند؛ استادان، پژوهشگران و دانشجویانی که قصد دارند در موضوعات ذیربط تحقیق کنند؛ دانشجویانی که برای تألیف پایان‌نامه تحصیلی خود نیاز به شناخت منابع دارند؛ دست اندرکاران رسانه‌هایی که در معرفی هنر ایران می‌کوشند.

غلامی در پایان افزود: برای این دانشنامه تا نون نزدیک به ۳۰۰۰ عنوان از طریق مراجعه به منابعی بسیار متعدد استخراج و مقدمات تشکیل پرونده‌های علمی، تألیف، بررسی و ویرایش مقالات آغاز شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: