انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
در پی اکران «رقص خاک» مطرح شد

ابوالفضل جلیلی: احساس خاصی ندارم

ابوالفضل جلیلی همزمان با اکران «رقص خاک» گفت: هیچ احساس خاصی ندارم. سال‌ها از ساخت این فیلم می‌گذرد و خیلی از کسانی که «رقص خاک» را با آن‌ها ساختم، این‌جا نیستند، از جمله دستیارم سعید مترصد که خدا رحمتش کند.
ابوالفضل جلیلی: احساس خاصی ندارم
 
به گزارش تابناک فرهنگی، این کارگردان سینما که در پاسخ به احساس‌اش برای اکران فیلمش سخن می‌گفت،ادامه داد:به این دلیل احساس ویژه‌ای ندارم. امیدوارم فرصت حضور کارگردان‌های بهتر از من پیش بیاید و طلسم نبودن آن‌ها بکشند.

آیین دیدار فیلم «رقص خاک» ساخته ابوالفضل جلیلی در حالی شامگاه چهارشنبه ۲ دی در «موزه سینما» برگزار شد که به دلیل تأخیر ۲۴ ساله در اکران فیلم، سازندگان آن بیشتر به تجدید خاطره پرداختند.

جلیلی در بخشی از صحبت‌هایش با حاضران شوخی کرد: «حداقل حالا قبل از این‌که بمیرم یکی از فیلم‌هایم اکران شده است».

این کارگردان در مورد دلیل اکران نشدن فیلم‌اش در طول این سال‌ها همچنین گفت: «این را باید کسانی که فیلم را توقیف کردند پاسخ دهند؛ چون اگر فیلم مشکل دارد که الان باید من دادگاهی شوم؛ اگر هم مشکل ندارد که آن‌ها باید جوابگوی عمر هدر رفته من باشند.»

مجید مدرسی از سرمایه‌گذاران «رقص خاک» هم در سخنانی مطرح کرد:« فیلم را کاملاً خصوصی ساختیم. شرکتی که پای ساخت این فیلم بود از قدیمی‌ترین دفتر تولید‌های فیلم بود. یادم می‌آید آن روزها در جشنواره‌های خارجی از من راجع به این فیلم خیلی می‌پرسیدند و واقعاً نمی‌دانم چرا این همه سال از اکران جا ماند. ممنونم از هنر و تجربه که حداقل این فرصت را بالاخره فراهم کرد.»

نظام‌الدین کیایی، صدابردار «رقص خاک» در مورد همکاری‌اش با جلیلی به شوخی گفت: «خاطره‌ای از این فیلم ندارم چون آن زمان بچه بودم. آن موقع برعکس حالا خیلی با جلیلی رفیق بودم! در این فیلم که کاملاً مستقل ساخت شد،‌در خدمت یک اندیشه، نگاه و دیدگاه بودم نه دوربین و نگاتیو. به این فکر می‌کردم که چطور کاری کنم که این اندیشه به ثمر بنشیند. هیچ وقت هم نتوانستم نسخه نهایی فیلم را ببینم اما خوشحالم که در کارنامه‌ام حضور دارد. دلیل بی‌حاشیه بودن و اکران نشدن یا متملق نبودن جلیلی هم شاید به این دلیل است که او اصلاً فیلم‌سازی دولتی نیست.»

بنا بر این گزارش،در پنجاه و هشتمین مراسم افتتاحیه فیلم‌های هنر و تجربه، عوامل فیلم سینمایی «رقص خاک» پس از امضای پوستر، در کنار مردم به تماشای فیلم نشستند.

قبل از شروع فیلم، مجید توکلی که اجرای مراسم را بر عهده داشت، از جوایز جهانی که فیلم های جلیلی کسب کرده‌اند و جایزه معتبر جشنواره لوکارنو نام برد و ابراز خوشحالی کرد که بالاخره طلسم اکران فیلم‌های جلیلی شکسته شد.

«رقص خاک» داستان نوجوانی به نام ایلیاد است که تنها و بی‌کس، در کوره‌پزخانه‌ای قدیمی کار و زندگی می‌کند. دخترکی به نام لیموآ، که با مادرش در همان کوره‌پزخانه به کار مشغول است، با ایلیاد دوست می‌شود و… . این فیلم بعد از ۲۴ سال سرانجام از اول دی روی پرده سینماهای هنر و تجربه رفته است. /ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: