انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۴
کنسرت گروه نیستان به سرپرستی کوروش متین آهنگساز و نوازنده سنتور به یاد دکتر شرف‌الدین خراسانی در روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

محمود صالجی با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی گفت: در این اجرا  من به همراه آوا رستمیان به عنوان خواننده و همخوان گروه هستیم.
به گفته صالحی،"پژواک"نام مجموعه شعر از شاعر، ادیب و فیلسوف معاصر ایرانی دکتر شرف الدین خراسانی متخلص به "شرف" (شیراز- 1306-1382) است که در شهریور 1337 توسط چاپ "گهر" منتشر شده است.

مقدمه این مجموعه پاسخ استاد "شرف" به نامه دوست و یار دیرینه اش "دکتر محمود متین" (همدان-1308- استاد بازنشسته رشته پزشکی دانشگاه ملی تهران) بوده که در آن نامه، "متین" خرسندی خود را از چاپ اشعار رفیق دوران کودکی اش ابراز کرده است.

در مقدمه پژواک "شرف" شعر را زبان خیال و نثر را زبان عقل توصیف کرده و یادداشتی پیرامون شعر و شاعری با بیانی فیلسوفانه که متکی بر دانش و تحصیلات وی در رشته فلسفه است به یادگار گذاشته است.

در کنسرت گروه نیستان ابتدا علی دهباشی به سخنرانی درباره شرف‌الدین خراسانی و جایگاهش خواهد پرداخت و سپس کلیپی درباره استاد شرف پخش خواهد شد.

در ادامه تکنوازی سنتور (کورش متین) دردستگاه شور و آواز ابوعطا و دشتی و نیز دو نوازی کمانچه و تمبک (فرشاد صارمی - مسعود براره) در آواز شوشتری اجرا خواهد شد.

بخش دوم برنامه به اجرای گروه نیستان اختصاص دارد که در آن مقدمه آواز و تصنیف "ای یار من" ( بیات ترک ) شعر: خیام، مولوی،"چهار مضراب بیات ترک" (گروه نوازی) مقدمه، آواز و تصنیف: "رندان بی سامان" (دشتی)  شعر :حافظ، ساز و آواز نوا دوبیتی: شرف، تصنیف "خزان" (نوا، دشتی) شعر: حمید ادیب"باران" دشتی گروه نوازی همگی از ساخته‌های کوروش متین اجرا خواهد شد.

اعضای گروه "نیستان" عبارتند از: فرشاد صارمی (کمانچه)، مرجان آل خمیس (کمانچه)، آوا رستمیان (آواز,کمانچه آلتو)، حسین خوش چهره(نی)، میثم ملکی کشاورز (تار)، پیام جوانی (تار باس)، مسعود براره (تمبک)، حامد زند(سه تار,دف)، نازنین تن ساز (عود)، حسین مقیمی (سنتور باس)، محمود صالحی (آواز)، کورش متین (آهنگساز، سرپرست، سنتور).

این کنسرت در ساعت ۲۱ روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: