انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
زمانی که علی رهبری 20 شهریورماه در قالب نشستی خبری به تشریح برنامه های مهر تا مهر ارکستر سمفونیک تهران پرداخت از برگزاری 3 کنسرت این ارکستر در خلال سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر خبر داد؛ اما پس از انتشار جدول جشنواره و حذف دو اجرا از این سه اجرا، علی رهبری به شدت بر آشفته است.


به گزارش خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی، علی رهبری در همان نشست خبری شهریور ماه گذشته عنوان کرده بود  ارکستر سمفونیک تهران دو اجرا در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره و یک اجرا نیز در روزهای برگزاری جشنواره سی ویکم خواهد داشت؛ شاهد این صحبت های علی رهبری، جدول اجرایی برنامه های مهر تا مهر ارکستر سمفونیک تهران است که همزمان با همان نشست منتشر شد.

سه اجرای ارکستر سمفونیک تهران با حضور دو سولیست ایرانی مقیم لندن و همچنین با حضور «امیل تاباکوف» رهبر مهمان بلغاری در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی اعلام شده بود که هم اکنون در جدول این دوره از جشنواره فقط یک اجرا برای ارکستر تدارک دیده شده و علی رهبری روز گذشته در مصاحبه خود با یکی از رسانه ها از جایگزین شدن رهبر بلغاری به جای خودش خبر داده است.

علی رهبری رهبر ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی ضمن ابراز ناراحتی از این اتفاق گفت: ما از 6 الی 7 ماه گذشته برای ارکستر برنامه ریزی کردیم و فکر می کردم همانند همه جای دنیا برگزار کنندگان جشنواره موسیقی فجر از ما انتظار دارند در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجرا داشته باشیم بر این اساس 3 اجرا برای این دوره در نظر گرفتم و از دو سولیست برجسته ایرانی و یک رهبر بین المللی برای حضور و اجرا در این جشنواره دعوت کردم.

وی ادامه داد: هیچ کس برای این اتفاق یعنی در نظر نگرفتن دو اجرای ارکستر با من تماس نگرفت و البته جوابی هم در این خصوص ندادند اما من نمی توانم دعوتم را از آقای«تاباکوف» پس بگیرم بر این اساس در تنها اجرای ارکستر سمفونیک در جشنواره ایشان را جایگزین خودم کردم.

علی رهبری بیان داشت: من هیچ کاری با جشنواره موسیقی فجر ندارم ، البته قبلا هم نداشتم . من طی 40 سال گذشته با تمام ارکسترهای دنیا در جشنواره های متعدد اجرا داشته ام ولی تا به امروز در جشنواره موسیقی فجر خودمان نبوده ام .

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران افزود: برگزار کنندگان جشنواره موسیقی فجر باید از خدا بخواهند که ارکستر سمفونیک در این جشنواره اجرا داشته باشد اما وقتی دعوت نمی کنند من هم انتظاری از آنها ندارم و به هیچ عنوان هم پیگیر لغو این دو اجرا نمی شوم.

رهبر ارکستر سمفونیک تهراناظهار داشت: برگزار کنندگان جشنواره بسیار بی نظم هستند؛ ما برای اجراهای ارکستر در این دوره از سوی بنیاد رودکی نامه رسمی به برگزار کنندگان دادیم و نمی دانم آیا به صورت رسمی به بنیاد اعلام کرده اند که این اجراها را کنسل کرده اند یا خیر ؟ اما با من به عنوان تنها مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران کسی در این خصوص تماس نگرفته است.

علی رهبری درباره دعوت از دو سولیست ایرانی مقیم لندن برای اجرا در جشنواره فجر گفت: من از آقای کاویانی و خانم دانش پور به عنوان بهترین نوازندگان ارکسترهای دنیا برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر دعوت کردم اما متاسفانه با این اتفاق باید دعوتم را لغو کنم که اگر بخواهیم در این زمینه حرفه ای عمل کنیم علاوه بر عذرخواهی باید خسارت مالی نیز به این دو هنرمند پرداخت کنیم.

وی درباره حضور « تاباکوف» رهبر بلغاری و اجرایش با ارکستر سمفونیک تهران افزود: دعوت از ایشان نیز در راستای 3 اجرای ارکستر در جشنواره اتفاق افتاد اما متاسفانه من نمی توانم ایشان را که مهمان من است رها کنم و خودم ارکستر را رهبری کنم بر این اساس ایشان را در تنها اجرای ارکسترسفونیک تهران در جشنواره سی و یکم موسیقی فجر جایگزین خودم کردم.

علی رهبری در خاتمه با ابراز ناراحتی از این اتفاق اظهار داشت: من نمی دانم چرا باید ارکستر سمفونیک تهران که همیشه جایگاه بزرگی داشته به خاطر کمی سواد مسئولین در جشنواره موسیقی فجر یک اجرا داشته باشد و ارکستر ملی دو اجرا .

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: