انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
آهنگساز و رهبر ارکستر کشورمان ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود از تهیه و تولید چند مجموعه برگرفته از آثار شاعران کلاسیک ایرانی باحضور هنرمندان صاحب‌نام عرصه‌های مختلف خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی، پیمان سلطانی که پروژه‌ای برای کار موسیقایی روی شعر قدما در دست دارد، توضیح داد: هم اکنون مشغول کار روی آثار شاعران بزرگ ایران در قالب مجموعه های «خیام خوانی»، «سعدی خوانی»، «نظامی خوانی» و «رودکی خوانی» هستم که هر یک از این آثار با حال و هوایی متفاوت از یکدیگر و با حضور تعدادی از هنرمندان صاحب نام موسیقی کشور طی ماه های آینده منتشر می شود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته مجموعه «خیام خوانی» شامل دو لوح فشرده به عنوان اولین اثر از مجموعه هایی که به آن اشاره کردم به زودی روانه بازار موسیقی می شود که این دو آلبوم مشتمل بر اجرای ۵۵ رباعی از خیام با خوانندگی ۳۴ خواننده مطرح و گمنام موسیقی کشورمان است که به صورت ساز و آواز و همراهی ارکستر سمفونیک به مخاطبان عرضه می شود. در این دو لوح که با هنرمندی نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان و آنسامبلی از سازهای ایرانی است بنده تلاش کردم دو چهره از خیام یعنی خیام ریاضیدان و خیام فیلسوف را به شنونده معرفی کنم.

آهنگساز قطعه ماندگار «وطنم» که تاکنون با صدای شهرام ناظری و سالار عقیلی به گوش شنوندگان رسیده در معرفی برخی از خوانندگان آلبوم خیام‌خوانی بیان کرد: حسین علیشاپور، وحید تاج، اشکان کمانگری، علیرضا وکیلی منش، سینا سرلک، سالار عقیلی و تعدادی دیگر از خوانندگان ۳۴ خواننده این آلبوم را تشکیل می دهند که تصور می کنم حضور ۳۴ خواننده در یک آلبوم  می تواند قابل توجه باشد.

سلطانی با اشاره به مجموعه «سعدی خوانی» که بعد از انتشار مجموعه «خیام خوانی» وارد بازار موسیقی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه هرکدام از این مجموعه ها با نگرش خاصی روی آثار شاعران ایرانی تهیه و تولید می شود تمام تلاشم بر این بوده تا از هنرمندانی در این آلبوم بهره مند شویم که می توانند معرفی بهتری از فضای مورد نظرمان داشته باشند از این جهت برای مجموعه «سعدی خوانی» آیدین آغداشلو به عنوان راوی و علی اصغر شاه زیدی، محسن کرامتی، علی جهاندار، حمیدرضا نوربخش و مظفر شفیعی به عنوان خواننده حضور دارند.

آهنگساز آلبوم «ایران جوان» که اخیرا به خوانندگی شهرام ناظری وارد بازار موسیقی شده درباره مجموعه موسیقایی «نظامی خوانی» هم توضیح داد: این آلبوم با همراهی ارکستر فیلارمونیک ارمنستان و خوانندگی سعید ادیب و غلامرضا رضایی آماده شده است. ضمن اینکه یارتا یاران نیز دکلمه آلبوم را به عهده دارد. در زمینه مجموعه «رودکی خوانی» هم باید بگویم که این آلبوم هم اکنون در حال ضبط است و به محض اینکه تولید آن نیز به اتمام برسد اطلاعات جزیی تر به مخاطبان اعلام می کنم.
منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: